Larrabee: przecieki z branży gamingowej

7 października 2008 0 przez Michał Tomaszkiewicz

O sprzętowych kwestiach związanych z intelowskim projektem Larrabee można przeczytać na dziesiątkach witryn, nam udało się dotrzeć do pierwszych szkiców strategii rynkowej przyjętej przez Intela. Przedstawiciele branży gier są zgodni: rynek czeka wstrząs.

Intel deklaruje, że chce wprowadzić do sprzedaży układ graficzny zgodny z kodem x86, którego wydajność będzie plasować go w segmencie high-end. Oprócz oczywistych zalet, jakie niesie to dla branży – jak na przykład tworzenie gier w jednym modelu programistycznym – przedstawiciele przemysłu gamingowego wskazują także fakty, które nie były do tej pory znane.

Po pierwsze, Intel zamierza bardzo agresywnie zaatakować cenami. Podobny ruch – chociaż na o wiele mniejszą skalę – przeprowadziło ostatnio AMD, wprowadzając na rynek karty graficzne serii HD 4800. W krótkim czasie, dzięki niskim cenom i wysokiej wydajności, nowe Radeony zdołały wydrzeć GeForce’om pokaźny kawałek rynku.

Bardzo nieoficjalnie wiadomo także, że Intel stara się przekonać producentów konsol do zastosowania Larrabee w konsolach następnej generacji. Jeśli gigantowi się powiedzie, będzie to jego wielki sukces i duże zwycięstwo marketingowe.

Przedstawiciele branży roztaczają wizję konsol, które od zwykłych „pecetów” różnic się będą tylko działającym w zwirtualizowanym środowisku oprogramowaniem.