Kupujemy coraz więcej aparatów cyfrowych

10 marca 2006 0 przez Piotr Bulski

W minionym roku w Polsce sprzedano niemal 905 tys. aparatów cyfrowych. To o około 373 tys. urządzeń więcej niż rok wcześniej. Poziom obrotów przekroczył 200 mln Euro, co oznacza, że w 2005 roku o prawie 70 proc. wzrósł rynek aparatów cyfrowych w stosunku do poprzedniego roku, poinformowali analitycy IDC. Specjaliści zauważyli, że w wyniku przesunięcia się zainteresowania konsumentów w kierunku bardziej zaawansowanych urządzeń, producentom udało się zrekompensować spadek obrotów wywołany ubiegłorocznym drastycznym spadkiem cen. Średnia kwota przeznaczana na zakup aparatu cyfrowego w roku 2005 właściwie nie zmieniła się pomimo sporego spadku średnich cen detalicznych.

W 2004 roku najlepiej sprzedawały się aparaty z matrycą o rozdzielczości 3 mln punktów, stanowiąc około 42 proc. całej sprzedaży. W minionym roku na pierwsze miejsce wysunęły się urządzenia o rozdzielczości 4 mln pikseli. Stanowiły one około 35 proc. wszystkich sprzedanych aparatów. Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się aparaty w cenie od 125 do 200 Euro. Stanowiły one niemal 35 proc. wszystkich sprzedanych „cyfraków”.

Według IDC, w tym roku nabywców znajdzie prawie 1,25 mln aparatów, a liczba zwiększy się jeszcze w 2007 roku do około 1,5 mln. Zdaniem IDC, Polska to drugi po Rosji największy rynek sprzedaży aparatów cyfrowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Nasycenie gospodarstw domowych tym sprzętem jest jednak nadal relatywnie niskie w porównaniu z pozostałymi krajami regionu, wynosząc około 13 proc.

Kliknij, aby powiększyć