Internet wchłania tradycyjne media

27 lipca 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Rośnie liczba osób korzystających przez Internet z tradycyjnych mediów – w maju 62,7% internatów czytało w ten sposób dzienniki, zaś 67% słuchało przez Internet radia.

Dane pochodzą z badania przeprowadzonego przez Gemius. Wyniki pokazują, że internetowe radio i telewizja cieszą się większą popularnością wśród panów. Kobiety chętniej czytają w Internecie prasę (dzienniki czyta przez Internet 61,4% ankietowanych mężczyzn i 64,1% kobiet; internetowego radia słucha 72,8% mężczyzn i 61,1% kobiet).

Ulubionym kanałem telewizyjnym internautów jest TVN – jego oglądanie deklarowało 69,1% badanych osób. Program 1 TVP ogląda 59,7% respondentów, Polsat – 59,5%. Najchętniej słuchaną stacją radiową jest RMF FM (41,3%), w dalszej kolejności internauci słuchają Radia Zet (34,1%), Eski (26%), Programu 3 PR (13,6%) oraz Radia Złote Przeboje (10,4%).

Ulubionym dziennikiem polskich internautów jest „Gazeta Wyborcza” – w Internecie czyta ją 48,4% respondentów; „Fakt” czyta 17,3%, „Rzeczpospolitą” 16,1%, „Metro” 13,7%, „Dziennik” 12,4%, „Super Express” 11,8%. Wśród tygodników prowadzi „Newsweek”, czytany online przez 19% respondentów; „Angorę” czyta 15,1%, „Komputer Świat” – 14%, „Politykę” – 12,6%, a „Wprost” – 11,6%.
Badanie Gemius jest realizowane cyklicznie w oparciu o ankiety wyświetlane w sieci. Ankiety wyświetlały się losowo w dniach: 1-27 października 2004 (zebrano 10.112 ankiet), 9-23 maja 2005 (17.133 ankiety), 15-28 listopada 2005 (14.706 ankiet) oraz 9-23 maja 2006 (12.665 ankiet).