Interia.pl notuje znaczny przyrost zysków

6 maja 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

W pierwszym kwartale 2006 Interia wypracowała zysk netto w wysokości 1,16 miliona złotych. Przed rokiem, w analogicznym okresie, portal osiągnął zysk na poziomie 110 tys. zł.
Spółka zamknęła I kwartał 2006 r. przychodami w wysokości 11 048 tys. zł. Ich dynamika w stosunku do I kwartału ubiegłego roku wyniosła 59,2%. Jeszcze większą dynamikę odnotowała sprzedaż reklamy internetowej, z której przychody gotówkowe były w analizowanym okresie o 74,3% wyższe od uzyskanych rok wcześniej. Co warte podkreślenia, coraz bardziej istotny udział w przychodach gotówkowych spółki stanowią źródła alternatywne dla reklamy: działalność e-commerce, sprzedaż autorskich technologii i systemów, usługi komunikacyjne oraz produkcja witryn internetowych.

„Dobre wyniki, osiągnięte w pierwszym kwartale bieżącego roku, uznawanym w branży za słabszy okres, bardzo nas cieszą i dobrze rokują na przyszłość, zwłaszcza, że udaje się nam kontynuować politykę dywersyfikacji źródeł przychodów, która przynosi konkretne efekty” – wyjaśnia Jacek Pasławski, prezes zarządu INTERIA.PL -” Gdy spojrzymy na utrzymujący kilkudziesięcioprocentową dynamikę wzrostową rynek reklamy internetowej, dobrą koniunkturę gospodarczą w kraju i dynamiczny rozwój polskiego rynku internetowego, perspektywa wyników dla 2006 roku jest bardzo obiecująca”.

W I kwartale 2006 roku polepszyła się rentowność sprzedaży, która wyniosła 8,8% w stosunku do 1,5% w I kwartale 2005 roku. Wskaźnik rentowności operacyjnej ukształtował się na poziomie 10,2%, w odniesieniu do 1,7% w analogicznym okresie ubiegłego roku.