Intel wraca na fotel lidera

13 lipca 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

W Stanach Zjednoczonych sprzedaje się znów więcej komputerów z procesorami Intela niż AMD. Za główną przyczynę prześcignięcia przez Chipzillę konkurenta uważana jest agresywna polityka cenowa Toshiby w segmencie najtańszych notebooków z Celeronami M.

W czerwcu procesory Intela znalazły się w 51,2% ogółu sprzedanych w USA maszyn. Dla porównania, w maju odsetek ten wynosił tylko 42,2%. Udział AMD spadł w przeciągu miesiąca z 57,4% do 48,5%. W segmencie notebooków zdecydowanie dominuje Intel z 66,2% sprzedanych rozwiązań opartych na jego CPU (poprawa o 8,9% w przeciągu miesiąca). AMD musi się zadowolić 33,4% mobilnego rynku (spadek o 8,9%).

Lwia część rynku komputerów biurkowych należy do AMD – procesory korporacji zainstalowano w 73% maszyn sprzedanych w maju w USA. Intel trafił do 26,8% konstrukcji. CPU Advanced Micro Devices wykorzystywane są najczęściej do produkcji tanich komputerów – w przedziale cenowym do 500 USD AMD miało w maju 84,5% udziałów, wśród maszyn wycenionych na 500 – 750 dolarów było to już 88,9%).

Lepiej dla Intela wyglądała sytuacja wśród droższych konstrukcji. W 51,2% komputerów za 750 – 999 dolarów znajdowały się CPU Chipzilli. Wśród najdroższych komputerów, wartych ponad 1250 USD, Intel dominował całkowicie z udziałem 91,7%. W USA sprzedaje się około 10% światowej produkcji komputerów.