Intel przygotowuje sobie rynek

2 maja 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Miliard dolarów w ciągu pięciu lat – to recepta Intela na ożywienie rynku komputerów państw rozwijających się.
Program „World Ahead” ma być naturalnym rozszerzeniam dotychczasowych działań przedsiębiorstwa. Intel zamierza promować wykorzystanie Internetu i zapewnić szkolenia początkującym użytkownikom komputerów. Główny nacisk ma być kładziony na popularyzację WiMax oraz – oczywiście – przygotowanie ludzi do codziennego wykorzystywania pecetów.

Przedsiębiorstwo zamierza opracować komputery PC przystosowane do wymogów poszczególnych rynków. Przykładem jest opracowany specjalnie dla Indii komputer, który charakteryzuje się zwartą, szczelną obudową (w celu zabezpieczenia komponentów przed szkodliwym działaniem wszechobecnego pyłu) oraz może być zasilany z… samochodowego akumulatora (ze względu na zdarzające się często w Indiach awarie elektryczne).

Intel ma nadzieję zadomowić się na obiecujących rynkach, by móc czerpać profity po ustabilizowaniu się sytuacji w poszczególnych krajach. Paul Otellini, CEO Intela, ma zdradzić szczególy kampanii podczas odbywającego9 się w bieżacym tygodniu World Congress of IT.