Intel wchodzi w półprzewodniki dla motoryzacji i rozpoczyna pogoń za TSMC oraz Samsungiem

Intel ogłosił, że tworzy specjalną grupę w ramach swojego działu produkcji półprzewodników, aby skupić się na chipach dla motoryzacji. W ten sposób stara się przyspieszyć swoją produkcję układów scalonych, aby dogonić TSMC i Samsunga. Wyścig ten wymaga jednak dużych inwestycji i może sprawić, że amerykański gigant zanotuje w tym roku spadek przychodów.

CEO Intela Pat Gelsinger powiedział na corocznym spotkaniu inwestorów firmy w czwartek, że popyt na krzem dla przemysłu motoryzacyjnego ma się prawie podwoić do 115 mld dolarów w 2030 roku, co skłoniło firmę do powołania działu wytwarzającego układy scalone dla producentów samochodów.

Rynek motoryzacyjny przeżywa okres przełomowy, łańcuchy dostaw są zakłócane, pojazdy elektryczne i autonomiczne wymagają nowych rozwiązań – powiedział Randhir Thakur, prezes Intel Foundry Services (IFS), podczas czwartkowego wydarzenia.

renesas braki układów scalonych półprzewodników

Uruchomienie działu produkującego półprzewodniki dla branży motoryzacyjnej jest również następstwem informacji, że Intel kupi izraelskiego producenta układów scalonych Tower Semiconductor za 5,4 mld dolarów.

Intel stara się nadążyć za rynkiem

Globalne przejście na pojazdy elektryczne może oznaczać jeszcze większe zapotrzebowanie na półprzewodniki, ponieważ pojazdy elektryczne wymagają większej ilości chipów – w tym wszystkiego, od mikrokontrolerów po różnego rodzaju czujniki i procesory – niż tradycyjne samochody.

Kluczowi producenci układów scalonych dla samochodów, tacy jak Infineon, Bosch, NXP, STMicroelectronics i wielu innych, produkują niektóre układy scalone we własnym zakresie, ale także zlecają część produkcji producentom kontraktowym, takim jak Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., GlobalFoundries, United Microelectronics i Powerchip Semiconductor Manufacturing Co.

Firmy te dopiero niedawno zaczęły traktować priorytetowo produkcję chipów związanych z motoryzacją ze względu na bezprecedensowy globalny niedobór i presję ze strony rządów, aby zaspokoić potrzeby producentów samochodów. Firma GlobalFoundries poinformowała, że podwoiła produkcję chipów dla samochodów w 2021 roku. Tajwański gigant, TSMC, wytworzył takich układów o 60% więcej niż w 2020 roku.

Intel prognozował na 2022 r. przychody na poziomie 76 mld USD, czyli niższe niż 79 mld USD, które zanotował w 2021 r. Wynikało to częściowo z powodu ograniczeń w łańcuchu dostaw. Przy zapowiedzianych inwestycjach wynik może być jednak niższy.

Źródło: Nikkei

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x