Intel Inside 2007 – rewolucje dla partnerów

Pod koniec kwietnia zaczną obowiązywać nowe zasady wspierania przez Intela swoich partnerów – korporacja określa zmiany jako „rewolucyjne”.
Nowa odsłona programu ma być przedstawiona podczas przyszłotygodniowego Intel Solutions Summit w San Diego. Wśród zmian można znaleźć rewizje w możliwościach spożytkowania pomocy finansowej Intela oraz nowe kanały promocji.

MDFs (marketing development funds, czyli dofinansowanie Intela do akcji reklamowych partnerów) będą mogły być przeznaczone na promocje nie tylko ściśle określonych produktów zbudowanych z użyciem rozwiązań Intela, ale także do bardziej ogólnych działań opierających się na przykład na nagłaśnianiu inicjatyw vPro czy Viiv.

Absolutną nowością jest pakt, jaki Intel zawarł z Google – za pośrednictwem wyszukiwarki promowane będą także produkty partnerów producenta procesorów. Na reklamę online będzie przeznaczane automatycznie 10% MDFs otrzymywanych przez partnerów.

Według pragnących zachować anonimowość źródeł, 2-3% wartości zamówienia procesorów u Intela zasila konto funduszu marketingowego danego partnera. Dystrybutorzy, który kwalifikują się w ten sposób do 20.000 dolarów pomocy reklamowej Intela otrzymają prawo do wykorzystania kwoty w 10% w Google AdWords, a w 90% na towary Intela.

Dystrybutorzy generujący więcej niż 20.000 USD w MDFs mogą wydać pieniądze w nieco innym stosunku: 10% na marketing online, 55% na towary i 35% na wspólne akcje reklamowe.

Intel przygotowuje także nowe szablony oznaczeń swoich marek, które będą mogły być używane razem z logo danego producenta. Partnerzy otrzymają także gotowe do użytku wzory kampanii reklamowych, darmowe śledzenie ich przebiegu oraz dedykowaną pomoc techniczną od Google.

Dodaj komentarz