Intel tnie budżet marketingowy o ponad 30%

Intel, gigant branży półprzewodników, zapowiedział znaczące cięcia w budżecie marketingowym na bieżący rok, które mogą wynieść aż 35%. Informacja ta została ujawniona podczas wewnętrznego spotkania grupy Sales and Marketing Group (SMG). Redukcje nie ograniczą się jedynie do budżetu marketingowego, ale obejmą także zwolnienia pracowników, co stanowi kolejny etap w procesie restrukturyzacji firmy. Już wcześniej Intel ogłosił plany zwolnienia 15% załogi, co przekłada się na ponad 15 tys. miejsc pracy.

Przedstawiciele Intela podkreślają, że zmiany te są niezbędne, aby firma mogła wrócić na ścieżkę rentowności. Zaznaczają, że takie działania mają na celu skoncentrowanie inwestycji na obszarach o największym potencjale innowacyjnym i wzrostowym.

Pat Gelsinger Intel CEO

Stajemy się prostszą, bardziej „zwinną” firmą, która jest łatwiejsza we współpracy zarówno dla partnerów, jak i klientów – poinformowała firma w oświadczeniu dla CRN.

Intel chce też uprościć komunikację z partnerami biznesowymi

W ramach restrukturyzacji Intel SMG planuje m.in. redukcję stanowisk o zbliżonych kompetencjach, co ma na celu uproszczenie struktur organizacyjnych. Zmiany te mogą dotknąć pracowników odpowiedzialnych za obsługę klientów oraz zespoły skoncentrowane na konkretnych sektorach przemysłu. Takie decyzje mogą wyeliminować zamieszanie wśród klientów, którzy często muszą współpracować zarówno z przedstawicielami handlowymi, jak i innymi pracownikami Intela, co nierzadko prowadzi do niejasności w komunikacji.

Intel

Oprócz zwolnień amerykański gigant zamierza także uprościć swoje programy marketingowe, co ma przynieść oszczędności rzędu 100 milionów dolarów w drugiej połowie 2024 roku oraz dodatkowe 300 milionów dolarów w pierwszej połowie 2025 roku. Planowana redukcja wydatków dotknie również Market Development Fund (MDF), kluczowego narzędzia w strategii marketingowej, które wspiera partnerów firmy w organizowaniu wydarzeń i szkoleń.

Choć restrukturyzacja może okazać się niezbędna dla przyszłości Intela, budzi również obawy wśród jego partnerów biznesowych. Wielu z nich nie wie, jak te zmiany wpłyną na ich współpracę z firmą, a oczekiwanie na dalsze informacje wprowadza atmosferę niepewności.

Źródło: Tom’s Hardware

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x