innogy go! kończy działalność

Jedyna w Polsce wypożyczalnia w pełni elektrycznych aut na minuty, innogy go!, kończy działalność w połowie marca. Samochody będą stopniowo wycofywane z ulic Warszawy, ale klienci usługi nadal będą mieli szansę przejechać się elektrykiem. innogy go! ogłasza także partnerstwo na rzecz rozwoju elektromobilności z Traficar.

Przełomowa usługa innogy go!

innogy go! jest największą w Polsce i aktualnie jedyną wypożyczalnią wyłącznie elektrycznych samochodów. Została ona uruchomiona w kwietniu 2019 roku przez firmę innogy Polska. W założeniu było m.in. promowanie ekologicznego transportu w ruchu miejskim oraz poszerzanie świadomości ludzi w temacie elektromobilności i ekonomii współdzielenia.

innogy-go-koniec-dzialalnosci-uslugi-samochody-elektryczne

Pierwszy raz w historii krajowego rynku motoryzacyjnego stworzono flotę o tak dużej liczbie samochodów elektrycznych. Łącznie było to 500 aut BMW i3. To wydarzenie wpłynęło mocno na polską elektromobilność. Podczas całego okresu funkcjonowania usługi użytkownicy przejechali elektrycznymi BMW i3 ponad 7 mln kilometrów. Dzięki temu ograniczono emisję dwutlenku węgla o prawie 1000 ton. W usłudze zarejestrowało się ponad 100 tys. osób.

Zainteresowanie e-mobilnością

innogy go! działa na terenie Warszawy, a w okresie od września do listopada 2020 można było korzystać z niego również testowo w Zakopanem. Od początku usługa cieszyła się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców stolicy. Wielu użytkowników car sharingu po raz pierwszy mogło przekonać się, jak wygląda jazda autem z napędem elektrycznym. Badania pokazują, że mimo pandemii i mniejszej liczby aktywnych użytkowników, znajomość marki innogy go! wzrasta z miesiąca na miesiąc. Dzięki temu rośnie również świadomość alternatywnych, zeroemisyjnych sposobów podróżowania.

Obserwujemy obecnie rozwój rynku elektromobilności i zaangażowanie miast w niskoemisyjny transport. Niebagatelny wpływ na nasz rodzimy rynek miał projekt innogy go! Nowatorska usługa w postaci elektrycznego car sharingu przyczyniła się do wzrostu świadomości ekologicznych środków lokomocji. Niestety na przełomie ostatnich miesięcy rynek motoryzacyjny i flotowy w naszym kraju wyraźnie odczuł skutki pandemii koronawirusa. Wyniki w branży wynajmu aut w ostatnich trzech kwartałach znacząco spadły ze względu na ograniczone możliwości i potrzeby przemieszczania się. Uniemożliwiło to dalszy rozwój naszego innowacyjnego projektu i realizację założeń, dlatego też podjęliśmy decyzję o jego zakończeniu.” – powiedział Andrzej Popławski, Head of Electric Mobility z innogy Polska.

Współpraca z Traficar

Ilość dostępnych pojazdów w aplikacji innogy go! będzie stopniowo malała. Około połowy marca nie będzie można wypożyczyć żadnych aut. Nie oznacza to jednak końca funkcjonowania aplikacji. Zarejestrowani użytkownicy innogy go! będą mogli logować się do aplikacji maksymalnie do drugiej połowy czerwca tego roku.

innogy go! nadal będzie angażować się w rozwój elektromobilności. W tym celu podpisano list intencyjny z firmą Traficar, dotyczący wzajemnego partnerstwa na rynku elektrycznej mobilności współdzielonej.

Szczegóły współpracy są aktualnie ustalane pomiędzy podmiotami. innogy chce udostępniać infrastrukturę ładowania samochodów elektrycznych, która ma być zasilana zieloną energią. Chce dzielić się operacyjnym know-how związanym z dwuletnią działalnością na rynku i funkcjonalnością aplikacji.

Rozwój innogy go!

Firma innogy go! wprowadziła w ostatnim czasie nowe sposoby rozliczeń, takie, jak subskrypcje i vouchery. Poszerzyła także flotę o ekskluzywne i w pełni elektryczne Jaguary i-PACE. Pojazdy wyposażono w czujniki smogu. Wspierano też organizacje charytatywne w transporcie podczas pierwszej i drugiej fali pandemii.

Usługa zdobyła wiele nagród m. in. tytuł Lidera Elektromobilności, a w zakresie designu statuetkę w konkursie Dobry Wzór. Marka zdobyła również uznanie w środowisku marketingowym, zdobywając aż 12 nagród w konkursach, takich jak Effie, Golden Arrow, MiXX Awards czy KTR.

Od początku podstawowym założeniem innogy go! był rozwój elektromobilności na polskim rynku, dlatego firma innogy zdecydowała się stworzyć miejski ekosystem transportowy, obejmujący stacje ładowania i flotę aut z napędem elektrycznym. Udało nam się zrealizować niestandardowy projekt, który bardzo szybko zdobył uznanie warszawiaków i rynku, co potwierdza liczba zarejestrowanych w usłudze użytkowników. Podjęcie decyzji o wstrzymaniu działalności było dla nas niezwykle trudne, był to jeden z naszych ulubionych projektów. Pandemia koronawirusa uniemożliwiła jednak jej funkcjonowanie i dalszy rozwój. Dziękujemy wszystkim użytkownikom i parterom, z którymi mogliśmy wspólnie realizować i rozwijać tak innowacyjny projekt.” – wyjaśnił Andrzej Popławski.

Źródło: Innogy Go!

Dodaj komentarz