Huawei zapowiada ogromne straty dla przemysłu, jeśli lockdown w Szanghaju się utrzyma

Członek zarządu Huawei ostrzegł przed ogromnymi stratami dla przemysłu elektronicznego i motoryzacyjnego, jeśli lockdown związany z pandemią COVID-19 w Szanghaju i okolicach nie zostanie złagodzony do maja.

Richard Yu, szef segmentu konsumenckiego i motoryzacyjnego Huawei, wyraził obawy, że surowa chińska polityka zero-COVID może zagrozić gospodarce kraju i zakłócić funkcjonowanie światowego przemysłu.

logo Huawei
Huawei foto: Kārlis Dambrāns, CC BY 2.0

Jeśli Szanghaj nie zdoła wznowić produkcji do maja, wszyscy gracze z branży technologicznej i przemysłowej, którzy mają łańcuchy dostaw w tym regionie, całkowicie staną, zwłaszcza przemysł motoryzacyjny – przekazał Yu w piątkowym wpisie na WeChat.

Spowoduje to poważne konsekwencje i ogromne straty dla całego przemysłu.

Yu dodał, że z tego, co rozumie, niektóre przedsiębiorstwa już zostały zmuszone do wstrzymania produkcji od połowy kwietnia z powodu zakłóceń w łańcuchu dostaw spowodowanych lockdownami.

Jego uwagi były odpowiedzią na wcześniejszy wpis na WeChat, który opublikował He Xiaopeng, znany chiński przedsiębiorca oraz współzałożyciel i prezes Xpeng Motor. W czwartek wieczorem He ostrzegł, że wszyscy chińscy producenci samochodów będą w zasadzie zmuszeni zawiesić produkcję, począwszy od maja, jeśli Szanghaj i jego pobliskie zakłady nie będą mogły wkrótce wznowić niektórych działań produkcyjnych.

Dobrą wiadomością jest to, że władze robią wszystko, co w ich mocy, aby skoordynować działania i oczekujemy większego wsparcia oraz wspólnych wysiłków ze strony kolejnych urzędników państwowych – dodał w swoim wpisie He.

Zarówno Huawei, jak i Xpeng potwierdzili komentarze, które pojawiły się na osobistych kontach WeChat obu dyrektorów.

SMIC

Huawei to nie jedyna firma, która ucierpiała

Lockdowny miały już poważny wpływ na wielu światowych dostawców technologii wytwarzających flagowe produkty, w tym iPhone’y, MacBooki i iPady firmy Apple. Pegatron, główny dostawca iPhone’ów, ogłosił w tym tygodniu, że na razie musi wstrzymać produkcję, a firma Quanta Computer poinformowała, że zawiesiła produkcję w swoim ogromnym kompleksie produkcyjnym w Szanghaju, najważniejszej na świecie bazie produkcyjnej MacBooków.

Kunshan w prowincji Jiangsu, niedaleko Szanghaju, jest także domem dla wielu dostawców, którzy mają kluczowe znaczenie dla przemysłu elektroniki użytkowej i motoryzacyjnego, w tym producentów obwodów drukowanych, modułów elektronicznych i komponentów termicznych.

Zamknięcie zakładu w Kunshan sprawiło, że wielu klientów z branży motoryzacyjnej zaczęło już przygotowywać plany awaryjne – powiedział jeden z dyrektorów wyższego szczebla w firmie, która zaopatruje Teslę w część komponentów.

Wielu z nich chce wykorzystać zagraniczne moce produkcyjne, ale to może pomóc tylko w niewielkim stopniu.

Chińskie władze jak na razie trzymają się rygorystycznej polityki zero-COVID i długich okresów kwarantanny. Wicepremier Sun Chunlan powiedział w czwartek w Szanghaju, że kraj musi upierać się przy swoich zasadach i bez wahania będzie kontynuował to podejście.

Źródło: Nikkei

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x