HP: papier, długopis i tekst drukowany w dalszym ciągu niezastąpione w biznesie

10 marca 2009 0 przez Grzegorz Pietrzak

Młodsza generacja pracowników małych i średnich firm w większym stopniu polega na słowie pisanym i drukowanym podczas podejmowania decyzji niż ich starsi koledzy. Potwierdziły to badania opublikowane przez HP. 84% pracowników tych firm w wieku 16-24 lat zawsze lub bardzo często korzysta z materiałów pisanych lub drukowanych, przygotowując się do podjęcia ważnych decyzji. Dla porównania, średnia dla wszystkich grup wiekowych wynosi 77%, a dla najstarszych respondentów w wieku 55-64 lat – tylko 59%.

Ankieta analizująca sposoby wykonywania pracy i podejmowania decyzji
objęła małe i średnie firmy z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec,
Hiszpanii, Holandii, Włoch i Rosji.
Wykazała ona również, że pomimo przywiązania do dokumentów papierowych
najmłodsza generacja ma najbardziej elastyczne podejście do procesów
decyzyjnych.
47% ankietowanych z tej grupy wiekowej zawsze lub bardzo często
przygotowuje się do podjęcia ważnych decyzji w drodze do lub z pracy (w
porównaniu ze średnią dla wszystkich grup wynoszącą 36%), 38%
przeznacza na to czas w weekendy (w porównaniu z ogólną średnią 28%), a
17% – podczas wakacji (w porównaniu z 12%).

Tatiana Fish, dyrektor ds. marketingu produktów LaserJet i rozwiązań
dla przedsiębiorstw odpowiedzialna za sektor małych i średnich firm w
dziale druku i przetwarzania obrazu HP (HP Imaging & Printing
Group) na region EMEA, komentuje: Mimo rozpowszechnienia treści cyfrowych, "klasyczne" narzędzia, takie
jak teksty pisane lub drukowane, są równie ważne podczas planowania i
podejmowania decyzji w małych i średnich firmach
.

 

Z badań wynika, że pracownicy, którzy potrafią podejmować decyzje w
sposób najbardziej elastyczny pod względem czasu i miejsca, najczęściej
korzystają właśnie z papieru, długopisu i materiałów drukowanych. Tzw.
"generacja Y" bardziej polega na klasycznych narzędziach niż inne grupy
wiekowe. Opracowując plany i podejmując decyzje poza biurem, osoby te częściej
używają papieru niż laptopów lub urządzeń mobilnych
– stwierdza Fish.