Hogart: do 2012 r. rynek Business Intelligence zwiększy się o 28%

Przez najbliższe 4 lata rynek rozwiązań Business Intelligence będzie rósł co roku o ok. 7%. W tym czasie  popyt będą generować głównie narzędzia analityczne nowej generacji, wdrażane w kilka tygodni, pracujące bez ‘kostek’ OLAP, wykorzystujące bazy danych „in-memory”. Jak prognozuje Gartner Group, w  tej technologii pracować będzie 70% z 1000 największych firm na świecie.

Ostatnie badania Gartner Group potwierdzają, że narzędzia analityczne
(BI) są najbardziej pożądaną przez biznes technologią informatyczną.
Tylko w minionych miesiącu rozpoczęliśmy trzy kolejne wdrożenia. M.in.
w sektorze bankowym,  logistycznym i utrzymania czystości
– mówi Marek
Grzebyk, Dyrektor Departamentu QlikView w firmie Hogart.

Kilka dni temu podpisaliśmy także kontrakt z Acerinox Polska, jednym
z największych producentów i dystrybutorów stali nierdzewnej na
świecie. W pierwszej fazie projektu, firma będzie wykorzystywać
QlikView do zarządzania zamówieniami i optymalizacji stanów
magazynowych
– dodaje Marek Grzebyk.

Jak długo potrwa projekt? – Przeciętny czas wdrożenia QlikView trwa
kilka tygodni, pierwsze rezultaty dostępne są zwykle po kilku dniach

wyjaśnia Marek Grzebyk. Dla porównania, średni czas wdrożenia
tradycyjnego Business Intelligence wynosi półtora roku (w badaniach IDC
z 2006 r. 25% firm potrzebowało na to 6-11 miesięcy, 23% –
12-17 miesięcy, a 27% – 18-48 miesięcy, ale byli też respondenci,
którzy przyznawali się do projektów ciągnących się jeszcze dłużej).

Z tego też powodu dotychczas na narzędzia analityczne mogły sobie
pozwolić głównie firmy duże. Dziś jest inaczej. Kryzys w gospodarce
wymusza na wszystkich (także na sektorze MSP) dokładniejsze
analizowanie i wykrywanie zależności między pozornie niespójnymi
informacjami. – Business Intelligence świetnie się do tego nadaje,
potrafi zamienić informacje w wiedzę, a tę w realne oszczędności. Sama
informacja wszakże generuje wyłącznie koszty, wynikające z konieczności
jej przechowywania
– mówi Marek Grzebyk.

Ale rynek postawił także twarde warunki dostawcom IT, wywołując w
architekturze Business Intelligence ‘kopernikański’ przewrót. Najnowsze
narzędzia analityczne nie potrzebują  sztywnych i niewydajnych ‘kostek’
OLAP, bezpośrednio integrują się z zewnętrznymi systemami (np. ERP,
CRM), dzięki czemu czas realizacji wdrożenia liczony jest nie w
miesiącach, lecz w tygodniach.

Ponadto, elementarne dane biznesowe, bez skomplikowanych przekształceń
i kalkulacji ładowane są w całości do pamięci operacyjnej. Wszelkie
obliczenia i analizy odbywają się na żądanie użytkownika z
elastycznością i szybkością nieosiągalną dla tradycyjnych rozwiązań BI.

Czasy odpowiedzi systemu są rekordowo niskie (nierzadko  poniżej
sekundy) nawet przy olbrzymich wolumenach danych sięgających miliardów
rekordów. Równie szybko użytkownicy mogą rozpocząć pracę w nowym
środowisku – wystarczy kilkunastominutowy instruktaż.

To wszystko bezpośrednio przekłada się na znacznie niższe koszty
wdrożenia i utrzymania rozwiązania, akceptowane także przez mniejsze
firmy
– dodaje Marek Grzebyk.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x