Google traci rocznie miliard dolarów

W wyniku oszustw polegających na fałszywych kliknięciach w linki sponsorowane Google traci rocznie miliard dolarów.

„Odsetek fałszywych kliknięć pozostaje niezmiennie na poziomie mniej niż 10% ogółu od czasu, gdy Google uruchomił usługę AdWords w 2002 roku. Przy obecnych przychodach wyszukiwarki każdy procent fałszywych kliknięć oznacza ponad 100 mln dolarów rocznie straty” – stwierdził Shuman Ghosemajumder, product manager w Google.


Google nie pobiera opłat za kliknięcia w reklamę sponsorowaną, które zostanie uznane za fałszywe. Przedsiębiorstwo pod wpływem klientów opracowało specjalny system wykrywania kliknięć, które nie zostały wykonane przez prawdziwych klientów.

Oszustwa wywodzą się zazwyczaj z dwóch koncepcji: większego zarobku dla witryny, na której prezentowana jest reklama kontekstowa lub chęci zwiększenia kosztów reklamy w Google ponoszonych przez konkurencyjne przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz