Google: 3,1 mld dolarów za DoubleClick

Google wygrał z Microsoft w walce o DoubleClick – za agencję sprzedającą internetowe reklamy w formie banerów gigant zapłaci 3,1 mld dolarów.

Google zbudowało swoją potęgę na systemie reklamy kontekstowej, teraz wchodzi także na rynek „tradycyjnej” internetowej promocji: kupno DoubleClick to zapewnienie sobie dostępu do odpowiedniego oprogramowania oraz – co ważniejsze – przejęcie relacji z klientami.

Na DoubleClick zależało też Microsoftowi który chce dogonić Google w dziedzinie reklamy sieciowej. Ostatecznie umowę z dwoma prywatnymi funduszami zawarł Google, płacąc 3,1 mld dolarów. Wyszukiwarka osiągnęła tym samym dwa cele: wzmocniła swoją pozycję i nie pozwoliła na rozwinięcie się MS.

DoubleClick został w 2005 roku wykupiony przez Hellman & Friedman oraz JMI Equity za 1,1 mld dolarów. W 2006 roku przedsiębiorstwo osiągnęło przychody w wysokości 300 mln dolarów, wygenerowane głównie przez umiejscawianie reklam na stronach www.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x