Geely prowadzi rozmowy w sprawie zakupu marki smartfonów Meizu

Jak donoszą lokalne media, chiński producent samochodów Zhejiang Geely Holding Group planuje zakup krajowego producenta smartfonów Meizu Technology. Firma chce najprawdopodobniej oferować usługi łączące świat telekomunikacji i motoryzacji, a sama ma jeszcze zbyt mało doświadczenia w branży cyfrowej komunikacji.

Geely jest ponoć w trakcie dopinania szczegółów umowy, ale producent nie komentuje sprawy. Media informują jednak, że jest to całkowicie zrozumiały ruch, który jest naturalną konsekwencją rozpoczętego rok temu procesu wchodzenia na rynek smartfonów. Eric Li, prezes chińskiego giganta założył wtedy w Wuhan firmę o nazwie Hubei Xingji Shidai Technology. To właśnie ona od jakiegoś czasu podkupuje specjalistów z Xiaomi i innych większych marek. Zakup Meizu jest więc całkowicie zrozumiały, bo pozwoli na przejęcie know-how firmy.

Geely samochody

Geely na rynku europejskim i w USA

Meizu produkuje smartfony ze średniej półki i jest uważane za mniejszego brata Xiaomi. Marka powstała w 2003 roku, ale produkowała wtedy przenośne odtwarzacze MP3. Firma otrzymała w pewnym momencie wsparcie finansowe chińskiego giganta Alibaba Group Holding i to pozwoliło jej rozwinąć skrzydła. W szczytowym okresie producent sprzedawał 20 mln sztuk smartfonów rocznie, ale dziś jest to niewiele ponad milion. Meizu stara się łączyć jakość i funkcjonalność z przystępną ceną i trzeba przyznać, że w przypadku kilku modeli udało się to całkiem nieźle.

Geely idzie w kierunku telekomunikacji, bo jednocześnie rozwija technologie elektrycznych pojazdów autonomicznych. Firma zajmuje się też budową satelitów i całkiem sprawnie radzi sobie na rynku europejskim. Jest właścicielem takich marek jak Volvo, Polestar, Lotus, Lynk & Co, Proton oraz Zeekr. W zeszłym roku grupa sprzedała rekordowe 2,2 mln pojazdów. Geely współpracuje też z grupą Daimler, Fordem i Renault. Wspólnie w Google (Alphabet) opracowuje też nowy model autonomicznego pojazdu dla Waymo One.

Źródło: Nikkei

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x