Frost & Sullivan: pierwsze oznaki odbicia gospodarki

29 maja 2009 0 przez Grzegorz Pietrzak

“Na początku maja widzieliśmy, jak gospodarka sięgnęła dna, zaś obecne wskaźniki wreszcie pozwalają zauważyć, że zaczęło się ożywienie, a rynek odzyskuje pewność siebie” – z tak inspirującym przesłaniem prezes globalnej firmy doradczej Frost & Sullivan, David Frigstad, zwrócił się do ponad 120 dyrektorów oraz ich doradców ds. rozwoju i strategii, którzy zebrali się w Londynie w ubiegłym tygodniu na Kongresie Frost & Sullivan „Growth, Innovation, Leadership” GIL Europa 2009.

Globalny Kongres GIL jest jedynym tego rodzaju forum dla prezesów,
dyrektorów zarządzających i ich zespołów do dyskusji na temat sposobów
i narzędzi zapewniających spółkom stabilny wzrost.

Głównym celem Kongresu GIL jest skoncentrowanie się na priorytetowej
sprawie dla każdego CEO, jaką jest wzrost i rozwój firmy, a w
dzisiejszej sytuacji jest to ważniejsze niż kiedykolwiek
– stwierdził
David Frigstad. – Naszym zdaniem wzrost, innowacje i przywództwo to trzy
podstawowe zasady, które umożliwiają spółkom skuteczne konkurowanie na
rynku i uzyskanie większego udziału w rynku w danym sektorze. Nasi
analitycy i konsultanci zapewniają niezbędne narzędzia, strategie oraz
wzory najlepszych praktyk, potrzebne dla wsparcia każdego CEO oraz jego
zespołu ds. strategii i rozwoju
.

Spojrzenie Davida Frigstada na obecną sytuację ekonomiczna podzielili
inni liderzy branżowi, uczestniczący w Kongresie. Holger Schmieding,
główny ekonomista europejskiego oddzialu Banku of America, potwierdził,
że recesja sięgnęła ekonomicznego dna w kwietniu i maju tego roku.

Już
nie może być gorzej
– powiedział Holger Schmeiding – Upłynie jednak
dużo czasu, zanim uporamy się z konsekwencjami obecnego kryzysu. Jednak
perspektywy długoterminowe są z pewnością obiecujące
.

Podczas interaktywnych spotkań z udziałem ekspertów z całego świata,
reprezentujących różne sektory rynku padało mnóstwo pytań i toczono
wiele dyskusji. Dzięki temu obecni na sali ocenili wydarzenie, jako
najlepsze spotkanie dotyczące „strategii wzrostu podczas recesji”, w
którym mieli okazję uczestniczyć.

Wcześniej, w tym samy tygodniu, podczas wywiadu dla telewizji CNBC
Europe, David Frigstad stwierdził: “Dzięki zbliżeniu różnych sektorów
pojawia się mnóstwo różnorodnych możliwości. Jedną z największych zalet
tego spotkania firm z różnych branż jest poznanie najważniejszych
problemów, z jakimi ich reprezentanci muszą się uporać oraz wspólne
wykreowanie rozwiązań, które będą stymulować wzrost spółek.”

To było niezmiernie dopingujące widzieć taką ekscytację i
zainteresowanie wszystkich zebranych dyrektorów firm oraz ich zespołów
ds. strategii i rozwoju
– powiedział partner we Frost & Sullivan,
John Raspin, pełniący rolę przewodniczącego Kongresu. – Wszyscy
uczestnicy pytali o kolejne przedsięwzięcia i przystąpili do naszej
globalnej społeczności uczestników kolejnego Kongresu GIL 2010 Europa,
który odbędzie się 17-19 maja 2010
.

Partnerami Kongresu było wiele wpływowych, strategicznych instytucji i
mediów, w tym narodowa inicjatywa ICT rządu Federacji Malezji, MSC
Malaysia, PR Newswire, Forbes Polska, Polyspot, European Business
Review oraz European CEO.