Ford E-Transit – premiera elektrycznego vana

Ford zaprezentował dziś model E-Transit – w pełni elektryczną wersję najlepiej sprzedającego się vana na świecie.

„Więcej firm z branży budowlanej, służb ratowniczych i usług komunalnych decyduje się na wybór samochodów ciężarowych i dostawczych firmy Ford, niż jakiegokolwiek innego producenta, a my staramy się pomóc klientom przesiąść się do samochodów nieemitujących spalin” – mówi Hau Thai-Tang, dyrektor operacyjny platformy produktowej Forda. – „E-Transit to łączność i dostęp do informacji, które pomogą naszym klientom flotowym w uzyskaniu większej sprawności działania. Możliwości i korzyści będą rosły z czasem, dzięki coraz większej liczbie samochodów korzystających z rozbudowanych systemów opartych na komunikacji.”

Ford E Transit

E-Transit w wersji europejskiej osiąga ładowność do 1616 kg dla furgonu i do 1967 kg dla podwozi z kabiną. Silnik elektryczny ma moc maksymalną 198 kW (269 KM) i maksymalny moment obrotowy 430 Nm. To czyni go najpotężniejszym dostępnym w jakimkolwiek w pełni elektrycznym samochodzie dostawczym sprzedawanym w Europie. Napęd na tylne koła zapewnia doskonałą trakcję przy dużym obciążeniu pojazdu.

Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 67 kWh, E-Transit oferuje zasięg jazdy do 350 km (w łączonym cyklu WLTP 1). To wystarczająco dużo, aby sprostać codziennym potrzebom.

Moc i łączność

System Pro Power Onboard przekształca E-Transita w mobilne źródło zasilania o mocy do 2,3 kW. Ma to pomagać klientom w korzystaniu z narzędzi i urządzeń wymagających zasilania elektrycznego w dowolnym miejscu.

Ford E Transit

Standardowy modem FordPass Connect  zapewnia bezproblemową łączność, aby pomóc klientom pojazdów użytkowych w zarządzaniu flotą. Optymalizuje też jej wydajność, współpracując z szeregiem dedykowanych usług dla pojazdów elektrycznych dostępnych poprzez rozwiązanie Ford Telematics dla flot samochodowych.

E-Transit dysponuje również systemem komunikacji i rozrywki SYNC 4  dla pojazdów użytkowych, z łatwym w obsłudze 12-calowym ekranem dotykowym. Dodano także ulepszony system rozpoznawania głosu i dostęp do nawigacji w chmurze. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom SYNC (over-the air), oprogramowanie E-Transita i system SYNC zawsze będą korzystać z najnowszych funkcji.

Niższe koszty

Ford zaoferuje również różnorodne, dostosowane do potrzeb floty i kierowców rozwiązania, upraszczające ładowanie pojazdu. E-Transit ma zarówno możliwość ładowania prądem zmiennym, jak i prądem stałym. Ładowarka pokładowa E-Transita o mocy 11,3 kW jest w stanie dostarczyć 100% energii w czasie do 8,2 godziny. Korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego mocy do 115 kW, akumulator E-Transita można doładować od 15 do 80% w około 34 minuty.

E-Transit może obniżyć koszty eksploatacji pojazdu o około 40 procent w porównaniu z modelami wyposażonymi w silniki spalinowe. W Europie klienci będą mogli skorzystać z najlepszej dla tej klasy pojazdów oferty rocznej obsługi serwisowej bez limitu przebiegu. Będzie ona łączona z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym na akumulator i komponenty elektryczne wysokiego napięcia przy ograniczeniu przebiegu do 160 000 tysięcy kilometrów.

Od 2021 roku Ford będzie przeprowadzał szeroko zakrojone testy flotowe z klientami, korzystającymi z E‑Transitów na kluczowych rynkach europejskich. Nowy van zacznie pojawiać się u europejskich klientów na początku 2022 roku. Jest on częścią programu elektryfikacji, w który firma Ford zainwestuje w skali globalnej ponad 11,5 miliarda dolarów do 2022 roku.

Źródło: Informacje prasowe

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x