Fixit – jaki sprzęt najczęściej naprawialiśmy w 2020 roku?

Fixit, polski oddział międzynarodowej firmy zajmującej się serwisem posprzedażowym, podsumował swoją działalność w 2020 roku. Naprawiono tysiące urządzeń.

Fixit

Fixit to międzynarodowy partner producentów sprzętu i oprogramowania. Świadczy usługi serwisowe niemal 50 zagranicznym firmom oraz klientom indywidualnym. Dzięki profesjonalnemu podejściu i wysokiej jakości w 2020 do firmy wróciło aż 82 proc. konsumentów, którzy wcześniej korzystali z jej usług.

W 2020 roku, mimo zawirowań związanych z pandemią wirusa COVID-19 firmie udało się utrzymać podobną ilość zrealizowanych zadań co w 2019 roku. Naprawiono w sumie 64 184 urządzeń, które przysłało około 15 000 klientów. Niemal 97 proc. z nich zostało zreperowane przy pierwszej wizycie i nie wymagało kolejnych ingerencji serwisu.

Jakie urządzenia najczęściej były poddawane naprawom w serwisie?

Fixit podsumował swoją działalność i okazało się, że w 2019 roku najczęściej naprawianymi urządzeniami były myszy i klawiatury. Rok 2020 przyniósł znaczącą zmianę, gdyż najczęściej serwisowano czytniki e-booków i akcesoria dla graczy.

Co ciekawe, spory wzrost w ilości napraw zauważono w przypadku tzw. grupy garden, czyli narzędzi ogrodowych (135 proc. wzrostu) i kamer (35 proc wzrostu).

Jak się okazało, smartfony były dopiero czwartą najczęściej naprawianą rodziną sprzętów, które trafiały do serwisu firmy.

fixit-podsumowanie-rok-2020-plany-najczesciej-naprawiany-sprzet-infografika

Najczęstsze problemy, które przytrafiały się użytkownikom, to brak możliwości uruchomienia urządzenia, nieprawidłowo działający ekran dotykowy, niedziałająca rolka w myszy, zacinające się przyciski, a także wypalone piksele w ekranie.

Większość zgłaszanych usterek usuwano w serwisie Fixit w ciągu dwóch dni od momentu przyjęcia przesyłki do odesłania jej do klienta. Ponad 16 proc. wszystkich przesłanych urządzeń, było naprawianych jeszcze w dniu przyjścia przesyłki do serwisu.

Najwięcej urządzeń naprawiono 10 lipca, tego dnia zreperowano aż 637 urządzeń.

Rok 2020 rokiem wyzwań

Do największych wyzwań było dla Fixit utrzymanie nieprzerwanej pracy firmy w związku z ograniczeniami wywołanymi przez pandemię oraz zapewnienie ciągłości wysyłek z powodu zerwania niektórych łańcuchów dostaw.

Problemem okazało się również zgłaszanie reklamacji sprzętu elektronicznego przez klientów. Miało na to wpływ ograniczenie działalności punktów handlowych. Kłopoty sprawiała też obsługa logistyczna w aspekcie wzmożonego ruchu kurierskiego e-commerce.

Rozwiązania zawsze się znajdą

Aby sprostać wyzwaniom, firma Fixit wdrożyła procedury zapewniające bezpieczeństwo pracowników wewnątrz firmy. Zminimalizowano następstwa ewentualnych przerw w łańcuchu dostaw dzięki podniesieniu bieżących stanów magazynowych oraz znalezieniu alternatywnych źródeł zaopatrzenia.

Udało się także wprowadzić możliwość pracy home-office dla pracowników mogących pracować zdalnie i zreorganizować pracę poszczególnych działów. Dzięki temu poradzono sobie ze zwiększoną ilością reklamacji konkretnych grup produktowych.

W wyniku sytuacji potencjalnego zagrożenia epidemicznego, zgodnie z obowiązującym planem Disaster Recovery, Fixit przeniósł naprawę urządzeń z jednego z zamkniętych na dwa tygodnie oddziałów do pozostałych, bez poważniejszych zakłóceń dla całości procesu.

Fixit wykonał większość założonych na rok 2020 planów w zakresie jakościowym i ilościowym bez większych opóźnień. Zapewniono także ciągłość świadczonych usług oraz wdrożenie europejskiego projektu obsługi urządzeń z zakresu Auto-ID. Firma uważa to za swój największy sukces minionego roku.

Plany na 2021 rok

Fixit postawił sobie nowe cele do realizacji w 2021 roku. Chodzi między innymi o udoskonalenie procedur i procesów, w celu uzyskania „odporności” na nieprzewidywalne zmiany rynkowe. Pandemia pokazała, że w wielu przypadkach żadne procedury antykryzysowe mogą nie zadziałać, choć firmie Fixit udało się zrealizować plany.

Fixit w nadchodzącym roku planuje wzmocnić swoją pozycję na rynku dostawców usług dla branży energii odnawialnej oraz rozszerzyć ilość kontraktów na naprawy urządzeń na terenie całej Europy. Stawia na dalszy rozwój usług posprzedażowych, tworzących odpowiednio przygotowane rozwiązania dla producentów oraz kanału sprzedaży.

Źródło: Fixit Polska

Dodaj komentarz