Facebook Shops. Gotowy sklep online dla małych i średnich przedsiębiorstw

Facebook Shops to proste i darmowe narzędzie do stworzenia sklepu online. Wystarczy kilka chwil, żeby móc zaprezentować swoją ofertę na Facebooku, czyli największym portalu społecznościowym świata, a także na Instagramie.

Facebook Shops określane jest przez Marka Zuckenberga jako „nowy rozdział sprzedaży online”. Narzędzie pozwoli dotrzeć z ofertą zarówno do osób, które polubiły profil danego przedsiębiorstwa, jak i innych użytkowników portalu społecznościowego.

Zgodnie z zapowiedziami, Facebook stara się wspomóc małe i średnie przedsiębiorstwa. Gigant stworzył własną tarczę antykryzysową, przeznaczając na ratowanie dotkniętych pandemią COVID-19 przedsiębiorstw 100 milionów dolarów.

Restrykcje związane z poruszaniem się oraz możliwością funkcjonowania fizycznych placówek i sklepów sprawiły, że dużo biznesów z dnia na dzień straciło klientów i znalazło się w bardzo trudnej sytuacji.

Rozwiązaniem tego problemu dla wielu przedsiębiorstw może być otworzenie sklepu online. Teoretycznie nie jest to trudne: istnieje wiele relatywnie prostych rozwiązań, Facebook Shops wyróżnia się wśród nich ważną kwestią: może błyskawicznie dotrzeć do osób, które zostały już klientami i które sympatyzują z prowadzonym przez nas biznesem, śledząc jego profil.

Klienci będa mogli odkryć Facebook Shops wchodząc na stronę firmy, jej profil na Instagramie lub poprzez relacje czy reklamy. Po wejściu, w łatwy sposób zapoznają się z pełną ofertą firmy, zapiszą interesujące produkty i złożą zamówienie.

facebook shops 02

Facebook Shops. Sprzedaż online wśród fanów profilu i nie tylko

Facebook przekonuje, że korzystanie z darmowego sklepu jest proste i nie wymaga technicznej wiedzy.

Facebook Shops umożliwią firmom stworzenie jednego sklepu internetowego, z którego klienci będą mogli korzystać zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Utworzenie takiego sklepu będzie proste i bezpłatne. Każda firma będzie mogła wybrać ze swojej oferty te produkty, które chce zaprezentować w sklepie, a następnie dostosować jego wygląd za pomocą obrazu w tle i kolorowych motywów eksponujących markę.

Atutem sklepu jest zintegrowanie z platformami komunikacyjnymi Facebooka, dzięki czemu można prosto odpowiadać na zapytania klientów.

Gdy klient będzie potrzebował pomocy lub porady, dostępna będzie możliwość wysłania bezpośredniej wiadomości do firmy za pośrednictwem WhatsAppa, Messengera lub Instagram Direct. Można w ten sposób zadać pytanie o produkt, uzyskać wsparcie lub śledzić swoje przesyłki.

Narzędzie Facebook Shops ma być stale rozwijane: wiadomo już nawet, nad czym programiści Facebooka będą pracować w najbliższym czasie.

Aby ułatwić klientom odkrywanie produktów i ułatwić zakupy, Facebook rozwija również kolejne narzędzia, takie jak Instagram Shop (dostępne aktualnie tylko Stanach Zjednoczonych) oraz Zakupy na żywo, które w przyszłości również zostaną zintegrowane z Facebook Shops. Użytkownicy od lat używają transmisji na żywo do prezentowania produktów – od sklepów obuwniczych przedstawiających nowy model sneakersów, po influencerki testujące szminki. Już wkrótce sprzedawcy, marki i twórcy będą mogli oznaczać produkty ze swojego sklepu, które zostaną wyświetlone w trakcie transmisji, jeszcze przed jej rozpoczęciem. To rozwiązanie jest aktualnie testowane przez wybrane firmy, a jego szersze wdrożenie planowane jest w najbliższych miesiącach.

Mimo swojej prostoty sklep na Facebooku ma oferować całkiem zaawansowane rozwiązania: na przykład możliwość tworzenia własnych programów lojalnościowych.

Facebook rozpoczął również testy rozwiązań lojalnościowych ułatwiających otrzymywanie nagród od ulubionych firm. Przykładowo, klienci będą mogli podłączyć punkty zbierane w lokalnej kawiarni do konta na Facebooku i w łatwy sposób monitorować przysługujące im bonusy. Facebook analizuje również rozwiązania, które mogą pomóc małym firmom tworzyć własne programy lojalnościowe w ramach Facebook Shops.

Narzędzie Facebook Shops już działa. Jego dostępność ma być systematycznie poszerzana, tak by docelowo trafić do wszystkich zainteresowanych przedsiębiorstw obecnych w serwisie społecznościowym.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x