Facebook Reels dostępne w ponad 150 krajach na iOS i Androida
Meta ogłosiła, że Facebook Reels są obecnie dostępne na iOS i Androida nie tylko w USA, ale i w ponad 150 krajach. Pozwoli twórcom rozwijać własne społeczności i zarabiać więcej na swojej pracy.
Na początku lutego pisaliśmy o tym, że Meta zmaga się z dużym odpływem użytkowników Facebooka.
Możliwe, że Facebook Reels zapewni pozostanie wielu z nich na platformie, a może nawet sprawi, że pojawią się nowi.
Facebook Reels dostępne w ponad 150 krajach na iOS i Androida
Meta stwierdziła, że ludzie spędzają połowę czasu na platformach Facebook i Instagram oglądając filmiki. Reels są najszybszym rozwijającym się formatem treści, dlatego postanowiono skupić się na nim i zaoferować twórcom możliwość poprawy rozwijania własnych społeczności i zarabiania na własnej pracy.
Sprawdzono nowości w USA, gdzie twórcy chętnie zaczęli publikować własne treści, a ich fani mogli łatwo do nich dotrzeć i wspierać ich działania.
Program premiowy Reels Play
Meta postanowiła dać twórcom nowe możliwości zarabiania pieniędzy na swoich działaniach, udostępniając program premiowy Reels Play. Dzięki inwestycji w wysokości 1 mld USD pozwala uzyskać kwalifikującym się twórcom miesięczne zyski w wysokości 35 tys. USD.
Program ten, podobnie jak Facebook Reels udostępniony zostanie też w innych krajach, aby pobudzać kreatywność użytkowników i pozyskiwać nowych odbiorców. Ten ruch może sprawić, że użytkownicy Facebooka nie będą odchodzili do innych platform, a Meta zyska nowych.
Nowe formaty reklam na Facebook Reels
Dodatkowo będzie możliwość zarabiania na reklamach, które będą miały wstępnie dwa formaty. Pierwszym będą banery reklamowe wyświetlane jako półprzezroczysta nakładka na dole Facebook Reels. Drugim formatem mają być naklejki w formie statycznej reklamy graficznej, którą twórca może umieścić w dowolnym miejscu Facebook Reels.
Wstępnie reklamy tego typu będą testowane przez użytkowników z USA, Kanady i Meksyku, którzy biorą udział w programie reklam In-Stream. W połowie marca testy te zostaną rozszerzone na twórców w niemal wszystkich krajach, w których dostępne są reklamy In-Stream.
Od października zeszłego roku testowane są reklamy pełnoekranowe i wciągające między Facebook Reels i w nadchodzących miesiącach będą pojawiać się w większej liczbie miejsc na całym świecie. Podobnie jak w przypadku treści organicznych na Facebooku, ludzie mogą je komentować, lajkować, przeglądać, zapisywać, udostępniać i pomijać.
Dodatkowe mechanizmy kontroli w Facebook Reels
Meta wprowadza też w Facebook Reels dodatkowe mechanizmy kontroli dopasowania marki. Wśród nich można wymienić listy wydawców, listy blokowania, filtry zasobów i raporty dostarczania reklam banerowych i naklejek w każdym dostępnym regionie.
Ma to dać reklamodawcom większą kontrolę nad tym, jak i gdzie wyświetlają się ich reklamy. To pozwala na decydowanie o tym, czy dane miejsca są dla nich odpowiednie.
Nowe funkcje edycji Facebook Reels
Meta udostępnia twórcom także nowe możliwości edycji własnych materiałów.
Remix
Remix pozwala stworzyć własne Reels obok istniejących, udostępnionych publicznie na Facebooku. Tworząc Remiks, można utworzyć Reels, które zawierają całość lub część materiału innego twórcy.
Reels 60-sekundowe
Reels 60-sekundowe pozwalają na tworzenie materiałów o długości do 60 sekund.
Wersje robocze
Już niedługo, tworząc własny materiał, będzie można zapisać go jako wersję roboczą.
Przycinanie wideo
W nadchodzących miesiącach planowane jest wprowadzenie narzędzia do przycinania wideo, które ułatwi twórcom, którzy publikują nagrane filmy na żywo lub w formie długiej, testowanie różnych formatów.
Źródło: Meta
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.