Dobre wyniki Grupy Onet

17 maja 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Grupa Onet przedstawiła sprawozdanie finansowe za pierwszy kwartał 2006 roku.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Onet w I kwartale 2006 roku wyniosły 23,7 mln zł i były o 41,0 % (o 6,9 mln zł) wyższe od przychodów ze sprzedaży odnotowanych w analogicznym okresie 2005 roku (16,8 mln zł). Skonsolidowany zysk operacyjny Grupy Onet za 3 miesiące 2006 r. wyniósł 3,8 mln zł, co stanowi prawie dwukrotność (wzrost o 87,8%) zysku operacyjnego uzyskanego w analogicznym okresie 2005 roku (2,0 mln zł).






W lutym 2006 roku, według danych z badania Megapanel PBI/Gemius, użytkownicy Onet.pl stanowili 77% polskich internautów objętych badaniem. W tym samym miesiącu z Wirtualnej Polski skorzystało 69% internautów, z Interii 55%, z o2.pl 41%, a z Gazety.pl 38% internautów. Bezwzględna liczba internautów odwiedzajacych Onet.pl w lutym 2006 wyniosła 8,8 miliona. Wirtualna Polska miała 7,9 miliona użytkowników, Interia 6,3 miliona, o2.pl 4,7 miliona, a Gazeta 4,4 miliona użytkowników.

Jan Łukasz Wejchert, Prezes Zarządu Grupy Onet.pl SA, powiedział: „I kwartał 2006 roku potwierdza nasze bardzo pozytywne oczekiwania odnośnie rozwoju krajowego rynku reklamy internetowej. Dotychczasowe badania rynkowe wskazywały, że w 2006 roku może on osiągnąć wartość 210 mln zł, ale już dzisiaj wydaje się, że kwota ta powinna być istotnie wyższa. Pozycja lidera wśród polskich multimediów oraz nasze wyniki finansowe, pozwalają nam z satysfakcją spoglądać w przyszłość i podejmować działania, które powinny zapewnić dalszy dynamiczny rozwój Grupy Onet w epoce multimediów i mobilnych technologii dostępu. Jesteśmy przekonani, że Onet będzie w stanie potwierdzić swoją pozycję jako najlepszego multimedium dostępnego dla użytkowników w Polsce”.

Szczegółowe informacje na temat wyników Grupy Onet można znaleźć tutaj.


Źródło: informacja prasowa