ClickMeeting: webinary są coraz popularniejsze

Jak twierdzi właściciel platformy ClickMeeting, webinary są coraz popularniejsze. Cyfryzacja komunikacji postępuje w ogromnym tempie. Rewolucję wywołała pandemia Covid-19 i konieczność pracy zdalnej. Dzięki temu ogromną popularność zdobyły nie tylko komunikatory wideo do kontaktów zawodowych, ale też wszelkiego typu szkolenia. Dają niezły zarobek, gdyż docierają do większej ilości uczestników, niż szkolenia na żywo.

Słowo „webinar” w polskim internecie w roku 2021 odnotowało niemal 1,2 mld wyświetleń. Rok wcześniej było to zaledwie 313 mln. Okazuje się także, że w od stycznia do listopada 2021 roku słowo „webinar” zostało wspomniane przez polskich internautów ponad 406 tys. razy. Dla porównania, w roku 2020 było to 205 tys. Oznacza to wzrost aż o 66 proc.

Okazuje się też, że w tym roku, na stworzonej przez ClickMeeting platformie przeprowadzono blisko 2 mln webinarów, w których uczestniczyło ponad 24 mln użytkowników.

clickmeeting-webinary-popularne-platforma-szkolenia_Dominika-Paciorkowska
Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca i Członek Zarządu ClickMeeting

„Poprzedni rok zdecydowanie był rokiem spektakularnych wzrostów w materii webinarów, natomiast w tym zauważamy trend stabilizacyjny. Choć część wydarzeń już zaczęła odbywać się na żywo lub w dużej mierze hybrydowo, to webinary stały się dla uczestników głównym miejscem zdobywania wiedzy, a dla prowadzących – miejscem jej przekazywania, także odpłatnie. Ta forma spotkań online na stałe wpisała się w naszą rzeczywistość” – powiedziała Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca i Członek Zarządu ClickMeeting.

Miliony uczestników webinarów ClickMeeting zapewniły wysokie zarobki twórcom szkoleń

Nieustająca pandemia oraz wymuszona przez nią cyfrowa transformacja przyczyniły się do rosnącej popularności webinarów. Dzięki nim można prowadzić na dużą skalę wszelkiego rodzaju działania, które dotychczas odbywały się głównie na żywo. Są wśród nich szkolenia, kursy, nauka zdalna, konferencje lub prezentacje produktów.

Łatwość stworzenia takiego szkolenia i możliwość dotarcia do rzeszy chętnych sprawiły, że dla wielu stały się one głównym i do tego niezłym źródłem zarobku. Jak podaje ClickMeeting, rekordowy zysk z pojedynczego webinaru, przeprowadzonego za pośrednictwem należącej do firmy platformy, odnotowano w Wielkiej Brytanii – wyniósł on 19 180 GBP. Z kolei w Polsce było to ponad 60 tys. zł. Co więcej, tylko w roku 2021 w wydarzeniach za pośrednictwem narzędzia poprowadzono niemal 2 mln webinarów, w których wzięło udział 24,5 mln uczestników.

Źródło: ClickMeeting

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x