Ciemna materia pracy – aż 89 dni roboczych rocznie ginie w lukach informacyjnych

Według nowego raportu Wrike, złożoność zajęć stworzyła luki informacyjne wynikające z gwałtownego wzrostu liczby aplikacji i przetwarzanych danych oraz dzisiejszego tempa pracy. Nazywamy to ciemną materią pracy i, tak jak CERN opisuje ciemną materię jako „niewidzialną substancję”, która stanowi 95% masy wszechświata, tak współczesna złożoność procesów wygenerowała znaczącą masę zajęć, której zespoły nie mogą od razu zobaczyć, ale która ma potężny wpływ na projekty rozgrywające się wokół niej.

Nazywa się to ciemną materią pracy, a żyje ona nieustrukturyzowanej strukturze, a także w lukach pomiędzy systemami i aplikacjami, które nie są ze sobą zintegrowane. Rezultatem istnienia ciemnej materii jest niski poziom wiedzy o działaniach firmy wśród pracowników i liderów, który kosztuje dolarów w postaci zmarnowanego czasu, opóźnionych lub anulowanych projektów oraz rotacji pracowników.

programiści w pracy

Ciemna materia pracy to dublowanie informacji i bezproduktywne spotkania

Pracownicy spędzają 89 dni roboczych w roku i pięć dni czasu wolnego na marnowaniu pracy lub zajęciach, które potem nie są rozliczane, w tym na dublowaniu obowiązków, bezproduktywnych spotkaniach i śledzeniu informacji. Rocznie, w przypadku zespołu liczącego 3200 pracowników (średnia badana), z powodu marnotrawienia czasu, przepada 52 miliony dolarów.

Ponadto 65% liderów biznesu co najmniej raz w tygodniu napotyka na problemy związane z projektami, których można by uniknąć dzięki wglądowi w status projektu w czasie rzeczywistym. Opóźnienia te kosztują organizacje dodatkowe 8,2 mln dolarów rocznie.

programista2

Wreszcie, prawie 80% pracowników dubluje zajęcia innych, a 57% twierdzi, że ich pracodawca nie rozumie, jak ciężko pracują. Prowadzi to do strat w wysokości 427 000 dolarów z powodu rotacji pracowników.

Pojedyncze źródło wiedzy jest niezbędne, aby rzucić światło na ciemną materię pracy, a organizacja, która ma pełny wgląd w te przepływy, aplikacje i dane, które tworzą, będzie w najlepszej pozycji, aby wykorzystać tę ciemną materię. W okresie od marca do kwietnia 2022 roku Sapio Research przebadało 804 liderów biznesu i 2 003 pracowników w działach IT, marketingu lub zarządzania projektami oraz w agencjach kreatywnych, marketingowych, PR i reklamowych i firmach świadczących usługi profesjonalne, w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. W obu przypadkach badaniem objęto osoby pracujące w firmach zatrudniających ponad 1000 osób.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x