Sztuczna inteligencja ChatGPT już zastępuje pracowników w niektórych firmach

Firma OpenAI uruchomiła ChatGPT pod koniec listopada ubiegłego roku, ale chatbot AI doczekał się stabilnej wersji na początku lutego. Na początku tego miesiąca platforma doradztwa zawodowego Resumebuilder.com przeprowadziła ankietę wśród 1000 liderów biznesu, którzy korzystają lub planują korzystać z tej sztucznej inteligencji. Okazało się, że prawie połowa firm wdrożyła chatbota. Połowa twierdzi też, że AI już zastępuje pracowników w ich firmach.

Wykorzystanie ChatGPT wzbudza wiele emocji. Ponieważ ta nowa technologia dopiero raczkuje w miejscach pracy, pracownicy muszą z pewnością myśleć o tym, jak może ona wpłynąć na obowiązki w ich obecnych zawodach. Wyniki tego badania pokazują, że pracodawcy chcą usprawnić niektóre obowiązki za pomocą ChatGPT – mówi Stacie Haller, główny doradca ds. kariery w Resumebuilder.

openai-gpt-3-sztuczna-inteligencja-streszczenie-ksiazek-dokumentacji-technicznej

Liderzy biznesowi już używający ChatGPT powiedzieli, że ich firmy korzystają z niej z różnych powodów, w tym 66% do pisania kodu, 58% do copywritingu i tworzenia treści, 57% do obsługi klienta, a 52% do podsumowań spotkań i tworzenia innych dokumentów.

Ogólnie rzecz biorąc, większość liderów biznesu jest pod wrażeniem pracy ChatGPT. Pięćdziesiąt pięć procent twierdzi, że jakość pracy produkowanej przez AI jest „doskonała”, podczas gdy 34% twierdzi, że jest „bardzo dobra”  – napisał ResumeBuilder.com w komunikacie.

ChatGPT ma wady, o czym mówi nawet szef OpenAI

CEO OpenAI Sam Altman ostrzegał, że nie należy polegać na ChatGPT w „niczym ważnym”, a w ostatniej serii tweetów wyraził obawy o niebezpieczeństwa stwarzane przez technologię AI i jej kolejne iteracje – mówiąc, że martwi się tym, jak ludzie w przyszłości będą nas postrzegać.

sentione-konwersacyjna-sztuczna-inteligencja-ncbir-dofinansowanie

Tak jak technologia ewoluowała i zastąpiła pracowników w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, ChatGPT może wpłynąć na sposób, w jaki pracujemy. Jak w przypadku wszystkich nowych technologii, wykorzystanie sztucznej inteligencji przez firmy będzie stale ewoluować, a my jesteśmy dopiero na początku – mówi Haller.

Model ekonomiczny korzystania z AI również ewoluuje. Interesujące będzie zobaczyć, jak się to rozgrywa pod względem oszczędności, jak również reorganizacji niektórych stanowisk w firmach – dodaje.

Prawie wszystkie firmy korzystające z ChatGPT powiedziały, że zaoszczędziły pieniądze używając tego narzędzia, przy czym 48% powiedziało, że zaoszczędziło więcej niż 50.000 dolarów, a 11%, że więcej niż 100.000 dolarów.

Spośród firm, które Resumebuilder zidentyfikował jako korzystające z chatbota, 93% twierdzi, że planuje rozszerzyć zastosowanie AI, a 90% kierowników twierdzi, że użycie sztucznej inteligencji jest korzystne dla osób poszukujących pracy – o ile jeszcze nie zastąpiło ich na stanowisku…

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x