Centeo to aplikacja do automatyzacji i optymalizacji sprzedaży na Ceneo.pl

Centeo to aplikacja automatyzująca proces sprzedaży na Ceneo.pl. Dodatkowo to także agencja świadcząca usługi z zakresu optymalizacji widoczności produktu na wspomnianym portalu.

Sklepy internetowe na Ceneo

W pierwszym półroczu 2020 roku zarejestrowano w Polsce 5,5 tys. sklepów internetowych, a w sumie jest ich około 40 tys. Ich liczba rokrocznie rosła, a pandemia wirusa COVID-19 znacznie przyspieszyła ten proces.

Bardzo dużo firm sprzedaje nie tylko poprzez swoje sklepy, ale też umieszcza produkty w takich serwisach jak Allegro czy Ceneo. Ceneo może się pochwalić obsługą ponad 18 tys. firm. Aż 12,5 proc. zamówień internetowych w Polsce pochodzi z tego portalu.

Świętym Graalem wszystkich sprzedających poprzez Ceneo.pl jest ulokowanie swojego produktu jak najwyżej na karcie produktu lub karcie kategorii. Jak łatwo się domyślić, im wyższa pozycja produktu na liście, tym większa jest jego sprzedaż.” – mówił Bartosz Ferenc, współzałożyciel Centeo – „Pierwsze 3 wyniki znajdujące się w strefie polecanych ofert na karcie produktu pochłaniają nawet do 70 proc. wszystkich przejść do sklepu. A pierwsza strona kategorii zbiera do 80 proc. odwiedzin w sklepach. Jest się więc o co bić.”

Samodzielna automatyzacja

Dotychczas Ceneo.pl nie oferowało konkretnego narzędzia pozwalającego kontrolować pozycję produktów w porównywarce. Aby móc umieścić swoje produkty wysoko w propozycjach w serwisie, właściciele sklepów korzystali z dwóch różnych sposobów.

Pierwszym sposobem była konieczność wykupienia dostępu do API serwisu. Pozwala on ocenić konkurencyjność oferty i tworzenie planu automatycznego pozycjonowania przy wykorzystaniu danych.

Drugie rozwiązanie wymusza systematyczne sprawdzanie pozycji oferowanych produktów na kartach i w kategoriach poprzez analizę raportów formacie Excela. Wymaga to także samodzielnego zaangażowania w zarządzanie ofertą.

Dzięki narzędziu Centeo każdy użytkownik Ceneo.pl będzie mógł zrobić to w prostszy i wygodniejszy sposób.

Centeo dla każdego

Stworzyliśmy oprogramowanie do licytacji pozycji na kartach produktu.” – tłumaczy Bartosz Ferenc – „Dzięki analizie takich elementów oferty konkurencji, jak cena, czas wysyłki czy dostępności produktu możemy określić precyzyjne warunki i okoliczności, w jakich oferta ma się pojawić. To pozwala nam na automatyzację procesów, a co za tym idzie, optymalizację współczynnika CPC, który określa koszt, jaki firma musi ponieść za każde odnotowane przez system kliknięcie w ofertę. To nie tylko szansa na znaczne oszczędności, ale również narzędzie do precyzyjnego docierania do klientów, czyli osób, które rzeczywiście są zainteresowane zakupem danego produktu. Dodatkowo łączymy te dane z informacjami o sprzedaży z Google Analytics, dzięki czemu możliwe jest podejmowanie działań opartych o zwrot z inwestycji marketingowych (ROAS).”

Z narzędzia Centeo mogą skorzystać nie tylko firmy mające w swoim portfolio wiele różnych sklepów. Doskonale sprawdzi się też w przypadku pojedynczych, nawet zupełnie nieduże sklepy internetowe.

Każdy użytkownik Centeo otrzyma dostęp do własnego panelu agencji i będzie mógł za jego pomocą zarządzać wieloma kontami swoich klientów. Co więcej, każdy z nich będzie mógł korzystać z przygotowanego specjalnie dla niego planu działania.

Wyprzedzić konkurencję

Kluczem do sukcesu przy działaniach marketingowych na Ceneo.pl jest pilnowanie aktualnej pozycji produktu, stawki za przeklik do sklepu, jak również porównywania ceny każdego produktu z ofertą konkurencji.

Aplikacja Centeo zapewnia możliwość automatycznego reagowania na zmianę cen konkurencyjnych produktów. Dzięki temu użytkownicy portalu zyskają cenny czas, który do tej pory trwonili na analizy arkuszy Excela i ręczne zarządzanie stawkami.

Nasze oprogramowanie umożliwia realizowanie kilku strategii promocyjnych jednocześnie dla wybranych produktów, co pozwala wykorzystać szanse np. tam, gdzie dystans do cen konkurencji jest mały. Wszystko odbywa się w sposób w pełni zautomatyzowany. Ponadto śledzi ono zmiany cen, analizując je kilka razy dziennie. Strategie działań marketingowych można oprzeć o kluczowe dane, takie jak odchylenie od cen konkurencji, czas wysyłki produktów, liczbę ofert konkurencji czy segment cenowy.” – mówił Jarek Zambrzycki, jeden z twórców narzędzia.

Ciekawostką jest automatyczne wstrzymywanie licytacji nierentownych produktów, a skupianie się tylko na tych, których cena jest naprawdę konkurencyjna. Co więcej, bidowanie jest wstrzymywane, gdy w danej kategorii nie ma żadnej konkurencji. W przypadku, gdy oferta jest korzystna, system stara się maksymalnie wyeksponować produkt.

Dzięki takiemu działaniu średnia stawka za kliknięcie wzrasta, ale oferuje znacznie korzystniejszy współczynnik konwersji – rośnie marża i spada CPA.

Dotychczas za sam dostęp do API Ceneo.pl na poziomie umożliwiającym analizę konkurencyjnych ofert sklep musiał co miesiąc płacić kwotę rzędu 2500 zł. To więcej niż średnia wartość usługi za prowadzenie konta reklamowego Google Ads dla e-commerce w Polsce, przy wydatkach na reklamę w granicach 20 tys. zł miesięcznie. Dodajmy do tego koszty napisania i utrzymania dedykowanego oprogramowania, a tworzyła się spora kwota.” – tłumacz Bartosz Ferenc.

Ważną informacją jest to, że usługa Centeo będzie promowana w porównywarce Ceneo.pl. Będzie to między innymi przycisk umieszczony na portalu i przekierowujący sprzedawców na stronę Centeo.pl.

Źródło: Centeo

Dodaj komentarz