nowe technologie w biznesie

ITbiznes

Chcesz skontaktować się z naszą redakcją? Pisz na adres: redakcja@itbiznes.pl lub zadzwoń: 511 144 444

Boom polskiego e-handlu

W ciągu czterach lat wartość zakupów online w Polsce ma wzrosnąć z miliarda do czterech milardów euro rocznie.

Z najnowszego raportu brytyjskiej firmy badawczej Mintel, poświęconego perspektywom detalicznego handlu internetowego, wynika, że w 2005 roku Polska zajęła ósme miejsce w Europie pod względem jego wartości. Obroty polskiego e-handlu wzrosły do 1,1 mld euro z 0,6 mld w 2004 roku.

Według prognozy, do 2010 roku udział e-handlu w całej sprzedaży detalicznej ma zwiększyć się z jednego do ponad czterech procent. Motorami wzrostu ma być rozwój dostępu do szerokopasmowego Internetu, spadek popularności sprzedaży za pośrednictwem zamówień pocztowych, a także wzrost inwestycji firm handlowych w rozwój i promocję sprzedaży internetowej z dostawą do domu.

Jednym z powodów umożliwiającym tak dynamiczny wzrost e-handlu jest niewielka w porównaniu do Europy Zachodniej dostępność do Internetu w Polsce – obecnie 30% Polaków jest podłączonych do sieci. Z powodu tego zapóźnienia eksperci spodziewają się wysokiej dynamiki rozwoju Internetu i eksplozji handlu elektronicznego.

Udostępnij artykuł
Link do udostępniania
Poprzedni artykuł

Pronox dystybutorem BenQ-Siemens

Następny artykuł

Dell i AMD: czas na notebooki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj także