Gdzie zimują hulajnogi Bolt?

Hulajnóg w naszych miastach przybywa z roku na rok, ale jest taki moment, w którym znikają one z chodników i ścieżek. Zima, a w szczególności opady śniegu, to czas, gdy trafiają one do magazynu i czekają na lepszą pogodę. Mieliśmy okazję zobaczyć w jakich warunkach zimują hulajnogi firmy Bolt i co się wtedy z nimi dzieje.

Hulajnogi z Warszawy trafiają do magazynu położonego nieopodal Cmentarza Północnego, gdzie mają dla siebie około 6 000 m2 powierzchni. Dziś stoją tam głównie modele z wymiennymi akumulatorami, więc pierwszym zabiegiem, jaki przeprowadza załoga, jest ładowanie i sprawdzenie, czy są sprawne. Musimy przyznać, że widok kilkuset oczekujących na przegląd hulajnóg robi wrażenie. Te, które są sprawne, przechodzą tylko zabiegi pielęgnacyjne. Reszta czeka, aż zajmą się nimi serwisanci.

Bolt hulajnogi

Bolt ocenia żywotność hulajnogi na 5 lat

Co ciekawe, aktualnie wykorzystywane przez Bolta hulajnogi, to modele zaprojektowane specjalnie dla firmy, więc nie znajdziecie ich nigdzie na rynku. Chodziło o to, aby maksymalnie ułatwić serwis i wydłużyć czas życia sprzętu aż do 5 lat. Praktycznie każdy element, poza aluminiową solidną ramą, jest wymienny, więc nawet utopione w wodzie hulajnogi (a zdarzają się i takie przypadki, choć nad Wisłą nie są one na szczęście częste), da się naprawić.

Ponieważ każda hulajnoga Bolt ma swoją metryczkę w aplikacji, mechanicy błyskawicznie mogą sprawdzić, na co uskarżali się użytkownicy konkretnego sprzętu. Dostają też od razu informacje, jakie części będą im potrzebne, aby naprawić uszkodzenia. To przyspiesza proces, więc przez ręce serwisantów przechodzi ich dziennie nawet kilkadziesiąt.

Bolt hulajnoga

Jest jeszcze jeden element, poza ramą, którego się nie serwisuje. Akumulator, bo o nim mowa, to element w całości podlegający wymianie, a uszkodzone sztuki trafiają do utylizacji. To bardzo solidne konstrukcje, więc rzadko się to zdarza, ale oprogramowanie hulajnogi błyskawicznie to wychwytuje i unieruchamia sprzęt, więc nie ma obaw o bezpieczeństwo użytkownika. Unikalna dla Bolta konstrukcja ma też jeszcze jedną zaletę. Kradzież takiego akumulatora na niewiele się zda, bo nie bardzo jest go gdzie wykorzystać.

Stacje ładowania i wszędobylska SI

W magazynie mogliśmy też zobaczyć pierwszą w Polsce stację ładowania, które Bolt będzie umieszczał w naszych miastach. Nie tylko zapewnią one prawidłowe parkowanie, o czym za moment, ale również błyskawicznie naładują akumulator. Proces odstawienia pojazdu na stacji kończy też przejazd, więc użytkownikowi odpadnie dodatkowy obowiązek. Dzięki tym urządzeniom firma oszczędza też na transporcie hulajnóg do magazynu, a to, w przypadku Tallina, gdzie takich stacji jest już 30, pozwala na zmniejszenie emisji CO2 o 300 kg miesięcznie. Stacje ładowania są już w Estonii, Portugalii i na Litwie, a do naszego kraju trafią w najbliższym czasie.

Bolt stacja ładowania
Tego typu stacje ładowania hulajnóg Bolt pojawią się już niedługo w Polsce

Skoro już przy parkowaniu jesteśmy, warto wspomnieć, że wszędobylska dziś sztuczna inteligencja, zawędrowała też do aplikacji Bolt. Dziś ocenia ona, czy hulajnoga jest prawidłowo zaparkowana i przypomina, że jest to wymagane, aby zakończyć przejazd. Takie podejście przynosi wymierne rezultaty. W Polsce, na przestrzeni około 4 miesięcy funkcjonowania sztucznej inteligencji weryfikującej zdjęcia zaparkowanych hulajnóg wykonane przez użytkowników, liczba prawidłowo zaparkowanych pojazdów wzrosła o 40%! To znakomity wynik, dzięki któremu na chodnikach jest mniej porzuconych hulajnóg.

Bolt
Takie zapięcia nie są u nas stosowane, ale można je spotkać na hulajnogach używanych w Polsce przez firmę Bolt

Magazyn Bolt podzielony jest na kilka stref, w których znajdziemy również wspomagane elektrycznie rowery, a także sprzęt dla innych oddziałów. Trafiają też do niego hulajnogi z innych krajów, które po serwisie wyjeżdżają do Polskich miast lub jadą gdzieś za granicę, więc nie zdziwcie się, gdy trafi wam się sprzęt z nietypowym wyposażeniem, choćby w postaci linki do zabezpieczania przed „pomysłowymi” wandalami. W naszym kraju nie używa się tej funkcji, ale serwisanci nie usuwają takich elementów, bo jest to integralna część hulajnogi.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x