Blue Media najlepsza w Europie Środkowej

26 października 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Polska spółka Blue Media zajęła pierwsze miejsce w rankingu najszybciej rozwijających się spółek w Europie Środkowej „Technology Fast 50”.

W rankingu przygotowywanym przez Deloitte uwzględnia się wzrost przychodów odnotowywanych przez badane spółki w ciągu ostatnich pięciu lat. W zestawieniu wzięło udział ponad tysiąc firm z Europy Środkowej. Najwięcej – 33% – przedsiębiorstw pochodziło z Czech, na drugim miejscu znalazła się Polska z 27%.

Blue Media, twórca między innymi systemu płatności online, zwiększył w ubiegłych pięciu latach swe przychody o 7591%. Drugie miejsce zdobył Travelplanet.pl, która zanotował wzrost o 7379%. W ścisłej czołówce znalazły się spółki o2.pl, ENTE, Money.pl oraz Grupa Pracuj.

„Zwycięstwo jest miłym wydarzeniem, z drugiej jednak strony jest też zobowiązujące. Teraz pozostaje firmie najtrudniejsza rola – utrzymanie tej pozycji w kolejnych latach, a przynajmniej w przyszłym roku” – mówi Sebastian Ptak, dyrektor zarządzający w Blue Media.

W poprzednich rankingach zwyciężały Pro Futuro i Merlin.pl, w ścisłej czołówce plasowały się home.pl, ComArch czy Emax. Z rankingami można zapoznać się pod adresem www.fast50ce.com.