BLIK zbliżeniowy – pierwsi klienci zapłacą nim już wkrótce

Już wkrótce banki udostępnią swoim klientom usługę nazwaną BLIK zbliżeniowy. Można ją będzie wykorzystać w sklepach stacjonarnych w Polsce i na świecie. Nie będzie wymagane logowanie do aplikacji mobilnej.

BLIK obecnie

BLIK jest usługą, z której korzysta bardzo wielu użytkowników banków. Niestety nadal spora część ludzi nie docenia możliwości błyskawicznej płatności bez prowizji. Młodzi użytkownicy docenili możliwość przesłania w kilka minut nawet jednej złotówki pomiędzy aplikacjami.

Płatność BLIKIEM w sklepie stacjonarnym polega dziś wyłącznie na wpisaniu na terminalu płatniczym sześciocyfrowego kodu, a następnie zatwierdzenie transakcji w bankowej aplikacji mobilnej.

Jak się okazuje, w 2020 r. zapłacono w ten sposób blisko 40 mln razy. Zbliżeniowy BLIK będzie dla użytkowników nowym rozwiązaniem, które ma przyśpieszyć proces płatności.

BLIK zbliżeniowy

BLIK zbliżeniowy będzie rozszerzeniem możliwości popularnego systemu. Wystarczy odblokować smartfon z NFC i przyłożyć go do terminala. Nie trzeba będzie już wpisywać kodu, podłączać do usługi karty płatniczej, a dodatkowo nie będzie wymagane połączenie z internetem lub siecią komórkową.

Twórcy BLIKA opracowali system, który wykorzysta technologię zbliżeniową jako najbezpieczniejszą i najwygodniejszą dla użytkownika przy płaceniu w terminalach płatniczych. Wszystko to dzięki współpracy i wykorzystaniu technologii firmy Mastercard.

Ważne jest także to, że użytkownicy BLIKA będą mogli płacić w ten sposób nie tylko w Polsce, ale także w każdym terminalu zbliżeniowym z logo tej organizacji płatniczej na całym świecie.

„Jesteśmy gotowi do realizowania płatności zbliżeniowych. Poszczególne banki na polskim rynku będą udostępniały tę możliwość swoim klientom sukcesywnie. Co ważne, bez względu na bank rozwiązanie będzie wszędzie działać tak samo. Nasi użytkownicy zapłacą zbliżeniowo na całym świecie. Jesteśmy naprawdę podekscytowani efektem pracy wielu podmiotów, które wspólnie tworzą właśnie przełomowe rozwiązanie na rynku płatności. Dajemy użytkownikom BLIKA najlepsze możliwe rozwiązanie do płatności zbliżeniowych telefonem. Wierzymy, że na zawsze zmieni ono sposób płacenia w terminalach płatniczych oraz przyspieszy i upowszechni wykorzystywanie do tego urządzenia mobilnego” – powiedział Dariusz Mazurkiewicz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

W najbliższym czasie płatności zbliżeniowe BLIK udostępni swoim klientom 6 banków. Wśród nich są Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank, mBank, PKO Bank Polski i Santander Bank Polska. Dostęp do usługi jest otwarty dla każdego banku oferującego BLIKA.

Jak płacić BLIKIEM zbliżeniowo?

BLIK zbliżeniowy dostępny będzie dla każdego użytkownika aplikacji mobilnej banku na platformie Android, na urządzeniu, które obsługuje funkcję NFC (Near Field Communication).

Ze względów bezpieczeństwa wymogiem wywołania płatności będzie posiadanie aktywnej blokady urządzenia – zabezpieczenie telefonu kodem, odciskiem palca lub skanem twarzy.

Aby zapłacić, wystarczy po odblokowaniu zbliżyć telefon do terminala płatniczego (w telefonie musi być aktywna funkcja NFC). Telefon nie musi nawet znajdować się w zasięgu sieci komórkowej, nie musi mieć w czasie płatności połączenia z Internetem.

Usługa jest dostępna wyłącznie w aplikacji mobilnej banku na smartfonie. Każdy, kto do tej pory płacił BLIKIEM z wykorzystaniem kodu, teraz może to zrobić zbliżeniowo. Wystarczy jednorazowo aktywować w aplikacji mobilnej płatności zbliżeniowe BLIK.

„Zbliżeniowość BLIKA jest wyczekiwana przez użytkowników. Współpraca z Mastercard pozwala nam na uruchomienie projektu unikalnego w skali świata. Posiadanie aplikacji mobilnej banku udostępniającego BLIKA wystarczy do płacenia zbliżeniowo telefonem” – podsumował Dariusz Mazurkiewicz.

Źródło: Blik

Dodaj komentarz