Badanie przeprowadzone przez Cisco: internauci interesują się wyborami w USA

1 listopada 2008 0 przez Grzegorz Pietrzak

Firma Cisco przedstawiła wyniki badania Visual Networking Index, w ramach którego oceniano wpływ oglądania materiałów wideo w Internecie i zastosowanie innych mediów społecznych na zaangażowanie Amerykanów w politykę. Sponsorowane przez Cisco badanie zostało przeprowadzone przez Compete. Wyniki sugerują pięciokrotny wzrost wykorzystania materiałów wideo w Internecie w
porównaniu z poprzednimi wyborami prezydenckimi w USA. Tylko telewizja
wyprzedza Internet jako najczęściej używane źródło informacji o
wydarzeniach politycznych.

Przeprowadzone badanie jest pierwszym projektem w ramach inicjatywy
Cisco Visual Networking Index (VNI) Pulse, w ramach której Cisco
będzie prezentować ilościowe informacje dotyczące zachowania
konsumentów w sieci uzyskiwane w drodze bezpośredniego zbierania
danych. Kilka miesięcy temu przedstawiono inicjatywę Cisco VNI
Forecast, której celem jest prezentowanie prognoz wzrostu wykorzystania
sieci IP na całym świecie opracowywanych na podstawie analiz własnych
Cisco oraz prognoz niezależnych analityków.

W ubiegłym miesiącu przeprowadzona została ankieta, która objęła
przeszło 1800 obywateli Stanów Zjednoczonych uprawnionych do
głosowania. Każdy uczestnik wskazywał swoje preferencje polityczne:
demokraci, republikanie, kandydaci niezależni lub brak preferencji.

Najważniejsze ustalenia:

  • Od roku 2004 liczba odwiedzin popularnych serwisów z materiałami wideo wzrosła pięciokrotnie
  • 62% respondentów wskazało Internet jako regularne źródło informacji i relacji
    z przebiegu kampanii prezydenckiej w 2008 r. Lepszy wynik osiągnęła jedynie telewizja (82% respondentów)
  • Około 30% osób uprawnionych do głosowania oglądało w
    Internecie relacje z wydarzeń mających miejsce w trakcie kampanii. 75% tych osób odniosło wrażenie, że dzięki oglądaniu materiałów
    wideo w Internecie mogli lepiej monitorować przebieg wydarzeń
  • Przy poszukiwaniu materiałów wideo w Internecie zwolennicy
    demokratów częściej korzystają z tradycyjnych serwisów informacyjnych i
    serwisów społecznościowych. Zwolennicy republikanów częściej od swoich
    politycznych przeciwników wykorzystują w tym celu wyszukiwarki
  • Osoby oglądające materiały wideo dotyczące aktualnej kampanii w
    Internecie sprawiają wrażenie bardziej zaangażowanych w jej przebieg od
    osób zwracających się ku telewizji. 62% osób oglądających
    materiały wideo w Internecie na bieżąco śledzi najnowsze informacje. W
    przypadku osób oglądających telewizję jest to tylko 37%. 68%
    internautów oglądało relację z konwencji obu partii. W przypadku
    telewidzów odsetek ten wyniósł jedynie 47%

 

Inne wyniki badania politycznego Cisco VNI Pulse, w tym wyniki
przedstawione w podziale na płeć, grupę wiekową, poziom dochodów i
preferencje polityczne, można znaleźć pod adresem www.cisco.com/go/vni.

W nadchodzącym roku Cisco będzie
przeprowadzać dalsze badania
w ramach inicjatywy Cisco VNI Pulse, aby lepiej poznać zachowania i
skłonności konsumentów odnośnie oglądania materiałów wideo w skali
całego świata.