Apple przegrało z tajemnicą dziennikarską

Sąd Apelacyjny w Kalifornii odrzucił roszczenia Apple domagającego się ujawnienia źródeł opublikowanych na blogach informacji stanowiących tajemnicę handlową.
W listopadzie 2004 roku wiele serwisów – między innymi AppleInsider, Powerpage.org czy kilka blogów – opublikowały w sieci informacje na temat projektowanego ówcześnie nowego interfejsu do GarareBand, zwanego kodowo „Asteroid”.

Sąd uznał, że Apple nie może żądać ujawnienia przez dziennikarzy i bloggerów osoby odpowiedzialnej za przeciek informacji. Tym samym, stojąc na straży wolności prasy, objął ochroną tajemnicy dziennikarskiej również dziennikarstwo obywatelskie, czyli blogi.

W marcu 2005 sąd niższej instancji wydał decyzję na korzyść Apple. Dopiero apelacja pozwanych i argumentacja, że stosowanie prawa do uciszania dziennikarzy po tym, gdy Apple nie potrafiło dochować tajemnicy w ramach swojej organizacji może stworzyć niebezpieczny precedens, który będzie miał wpływ także na tradycyjną, drukowaną prasę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *