Apel PIIT w sprawie podpisu elektronicznego

Rada Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT) apeluje o pilne podjęcie prac nad nowelizacją ustawy o podpisie elektronicznym.
Pilność tej sprawy wynika z konieczności poprawienia błędów w tej ustawie przed wejściem w życie w dniu 17 sierpnia 2006 roku obowiązku powszechnego stosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego przy wnoszeniu drogą elektroniczną dokumentów do organów administracji publicznej. Brak tych poprawek utrudni też powszechne zastosowanie podpisu elektronicznego do składania dokumentów do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Konieczne zmiany w treści ustawy o podpisie elektronicznym dotyczą głównie zagadnień natury technicznej i powinny między innymi dotyczyć:
– Zapewnienia zgodności z Dyrektywa UE z 13.12.1999 r. o podpisie elektronicznym;
– Likwidacji instytucji centralnego podmiotu rejestrującego;
– Umożliwienia stosowania niektórych rodzajów „zwykłego podpisu elektronicznego” dla celów urzędowych;
– Wprowadzenia instytucji podpisu zaawansowanego umożliwiającego między innymi składanie podpisu elektronicznego przez podmioty;
– Zmiany organu i funkcji organu nadzoru i rejestracyjnego z ministra właściwego do spraw gospodarki na ministra właściwego do spraw informatyzacji;
– Zmiany przepisów o certyfikacji w taki sposób aby został stworzony mechanizm rzeczywistej kontroli nad bezpieczeństwem „bezpiecznych urządzeń do składania podpisu”.

Z pełną treścią apelu można zapoznać się na witrynie PIIT. O kontrowersjach w sprawie przepisów o podpisie elektronicznym informowaliśmy trzy tygodnie temu.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x