AOL wylądował w Polsce

AOL Europe uruchomił serwis internetowy AOL.pl, oferując zlokalizowane usługi poczty elektronicznej, komunikator internetowy (AIM), AOL Video, AOL Foto oraz odtwarzacz multimedialny Winamp.

„Jako spółka internetowa, której głównym źródłem dochodu są reklamy, uważamy, że Polska oferuje ogromne możliwości rozwoju. Rynek rośnie tu szybciej niż w Stanach Zjednoczonych. Według wszelkich prognoz wydatki na reklamę w Internecie będą co roku rosnąć w tempie 23 procent aż do roku 2011, kiedy to osiągną poziom 160 milionów euro. Oznacza to, że rynek w Polsce stanie się drugim pod względem tempa wzrostu oraz dziesiątym pod względem wielkości w Europie” – powiedzał Dana Dunne, CEO AOL Europe.

AOL rozpoczyna swoją działalność w Polsce w ramach przyjętej wcześniej strategii rozwoju obejmującej teren całej Europy. Do 2009 roku AOL planuje obsługiwać łącznie 17 różnych europejskich rynków. Rozwój firmy na nowych rynkach rozpoczął się w styczniu b.r. wraz z uruchomieniem lokalnego serwisu w Austrii. Od tego czasu spółka uruchomiła podobne serwisy w Holandii, Włoszech, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, a dziś również w Polsce. Polska jest pierwszym krajem Europy Centralnej, do której wchodzi AOL. Wybór padł na nasz kraj ze względu na ogromny potencjał wzrostu polskiego rynku reklamy internetowej.

Serwis aol.pl oferuje serwis wiadomości tworzony we współpracy z polskimi partnerami. Wiadomości dostarcza PAP – Polska Agencja Prasowa, za informacje z życia gwiazd odpowiada Agora, Filmweb dostarcza materiałów w ramach kanału filmowego, a Albireo opracowuje codzienny serwis horoskopowy.

Dodaj komentarz