Android w natarciu

31 stycznia 2011 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Android zdobył w czwartym kwartale 2010 roku 21,6 proc. udziału w rynku tabletów. W trzecim kwartale jego wynik był niemal 10 razy gorszy.
Królem tabletów jest Apple, które kontrolowało w czwartym kwartale 75,3 proc. sprzedaży tabletów. Warto jednak mieć na uwadze, że zaledwie kwartał wcześniej sprzedaż iPadów stanowiła 95,5 proc. ogółu. Wyniki podała firma Strategy Analytics.

Mimo zmniejszenia udziału w rynku wolumen sprzedaży tabletów Apple zwiększył się. W trzecim kwartale nabywców znalazło 4,3 mln iPadów, podczas gdy czwarty kwartał zakończył się wynikiem 7,2 mln sprzedanych urządzeń Apple.

spektakularny wzrost odnotowały tablety działające pod kontrolą Androida: ze 100 tys. sprzedanych urządzeń w trzecim kwartale 2010 do 2,1 mln w czwartym kwartale. Ogółem w 2010 roku Apple zdobyło 84,1 proc. rynku, tablety z Androidem stanowiły zaś 13,1 proc. sprzedaży.

Sukces tabletów z Androidem jest w głównej mierze konsumowany przez Samsunga, który – według niepotwierdzonych do końca źródeł – sprzedał dwa miliony Galaxy Tabów.

Według oczekiwań IDC w 2011 roku rynek wchłonie 44,6 mln tabletów; rok 2010 został oceniony na 17 mln urządzeń.