Będzie amazon.pl – czy Allegro ma się czego bać?

Amazon rozpoczyna prace nad uruchomieniem w Polsce amazon.pl. Dzięki temu ma zapewnić polskim klientom łatwiejsze zakupy, a przedsiębiorcom dotarcie do odbiorców w kraju i na świecie. Już teraz firmy zainteresowane sprzedażą mogą rejestrować swoje konta na https://sell.amazon.pl.

Towary od zewnętrznych partnerów stanowią ponad 50% oferty dostępnej na platformie. Stworzenie Amazon.pl pozwoli polskim przedsiębiorcom na dotarcie do ponad 300 mln klientów na świecie w ponad 200 krajach i terytoriach. Warto więc rozważyć dołączenie do prawie dwóch milionów firm na platformie. Ponad 200 tys. z nich przekroczyło próg 100 tys. dolarów w 2019 roku.

„Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok” – powiedział Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE, Amazon. „Cieszymy się, że możemy wzmocnić pozycję polskich firm za pośrednictwem Amazon, inwestując w narzędzia i usługi, które pomogą im się rozwijać. Jesteśmy przekonani, że skupiając się na tym, co naszym zdaniem klienci cenią najbardziej – niskich cenach, szerokim wyborze towarów i ich szybkiej dostawie – z czasem zdobędziemy zaufanie klientów w Polsce.”

Amazon.pl konkurencją dla Allegro

Amazon jest obecny w Polsce od 2014 roku. Firma stworzyła 18 000 miejsc pracy w 9 centrach logistycznych, AWS i CRT Amazon w Gdańsku. W 2021 ruszy nowa placówka w Świebodzinie, w której zatrudnienie znajdzie ponad 1 000 osób.

Uruchomienie Amazon.pl oznacza, że Allegro będzie miało poważnego konkurenta na rodzimym rynku. Zwłaszcza że nie jest w stanie zapewnić tak szerokiego dotarcia jak amerykański gigant. Z drugiej strony serwis jest tak mocno osadzony w świadomości polskich klientów, że bardzo trudno będzie z nim walczyć. Jakiś czas temu próbował zrobić to eBay, ale firma była chyba zbyt ufna w siłę swojej marki. Kampanii reklamowej nie było i Allegro praktycznie nie odczuło pojawienia się nowego gracza na rynku. Teraz może być zupełnie inaczej, bo oferta Amazona to przecież nie tylko sklep.

Na naszą prośbę o komentarz w sprawie ruchu konkurencji konkurencji odpowiedział CEO Allegro Francois Nuyts:

Amazon jest obecny w Polsce już od kilku lat. Allegro od ponad 20 lat inwestuje w innowacyjne rozwiązania, zatrudnienie i rozwój pracowników. Jednocześnie stale zwiększa liczbę sprzedawców dzięki czemu Polacy tak chętnie robią zakupy na naszej platformie. Już teraz oferujemy szeroki wybór ponad 200 milionów ofert, niskie ceny oraz szybkie i darmowe dostawy w ramach programu SMART!. Dodatkowo, wraz z uruchomieniem Allegro Pay, nasi kupujący zyskali możliwość płacenia za swoje zakupy nawet 3 miesiące później bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Nieustannie wspieramy ponad 120 000 sprzedawców, małych i średnich polskich przedsiębiorców, w rozwijaniu ich działalności. Oferujemy im bardzo konkurencyjne usługi wspierające ich sprzedaż, tak aby w efekcie mogli zaoferować konsumentom najlepsze ceny.

Dodaj komentarz