Amazon wydłuża resurs serwerów do 5 lat

Amazon planuje wydłużenie resursu serwerów i sprzętu sieciowego o dodatkowy rok. Dotyczy to zarówno Amazon Web Services jak i urządzeń pracujących w centrach danych firmy. Tylko w przyszłym kwartale ma to dać oszczędności rzędu miliarda dolarów.

Perspektywicznie aktualizujemy okres użytkowania naszych serwerów i sprzętu sieciowego, począwszy od stycznia – powiedział inwestorom dyrektor finansowy Brian Olsavsky podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej zysków Amazon.com za IV kwartał 2021 r. i cały ubiegły rok.

Działamy w tej skali od ponad 15 lat i wciąż udoskonalamy nasze oprogramowanie, aby działało bardziej efektywnie. To z kolei obniża obciążenie sprzętu i wydłuża okres użytkowania, zarówno w przypadku urządzeń, które wykorzystujemy do wspierania zewnętrznych klientów AWS, jak i tych stosowanych w naszych własnych wewnętrznych działaniach Amazon – zachwala pomysł Olsavsky.

serwery

Amazon i AWS uznały, że teraz serwery mają okres użytkowania wynoszący pięć lat, a urządzenia sieciowe mogą działać przez sześć. Obie liczby dodają rok do poprzednich resursów.

The Register informował wcześniej, że w Google podjął taką samą decyzję czerwcu 2021 roku. Utrzymanie przez dodatkowy rok starszego sprzętu w centrach danych, pozwoliło firmie na zaoszczędzenie 2,6 miliarda dolarów.

Amazon odnotował rekordowe przychody za ubiegły rok

Olsavsky poinformował również o wynikach finansowych firmy. Przychody AWS, w wysokości 17,8 mld USD za czwarty kwartał sprawiły, że chmurowy koncern zakończył rok 2021 z wpływami w wysokości 62,2 mld USD – o 38% wyższymi niż w roku obrotowym 2020, kiedy to osiągnął wynik 45,4 mld USD. Suma z 2021 roku oznacza, że AWS jest obecnie większy, mierząc według przychodów, od uznanych tytanów branży: Lenovo, IBM, Cisco, Oracle i HPE.

Ogłoszenie wyników pokazało, jak ważny dla Amazona stał się AWS, jeśli chodzi o generowanie przychodów. W 2021 roku cała firma uzyskała przychody w wysokości 469,8 mld dolarów, co przyniosło 24,9 mld dolarów zysku operacyjnego. Sam AWS odpowiadał za 18,5 miliarda dolarów z tej kwoty.

Kolejną ciekawostką w wynikach Amazona było uwzględnienie po raz pierwszy pozycji przychodów z reklam – 31 mld dolarów w całym roku obrotowym 2021. To wciąż jednak daleko za przychodami Facebooka, które w całym roku finansowym 2021 wyniosły 115 miliardów dolarów, czy nawet 61 miliardów dolarów, które Google uzyskał dzięki reklamom w samym tylko 4 kwartale 2021 roku.

Źródło: The Register

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x