Allegro Smart! hitem. Klienci oszczędzili na wysyłkach pół miliarda złotych

Allegro Smart! hitem. Klienci oszczędzili na wysyłkach pół miliarda złotych

14 lutego 2020 0 przez Marcin Kaczmarek

Allegro Smart! to abonament na usługę dostawy zamawianych na największej w Polsce internetowej platformie handlowej. Za niespełna 50 zł rocznie można kupować na Allegro do woli, nie płacąc więcej za koszta przesyłki.

Idea Allegro Smart! bardzo spodobała się klientom Allegro. Osoby, które zdecydowały się na przystąpienie do programu, wyraźnie zwiększyły częstotliwość zakupów. Jak zdradził Francois Nuyts, prezes Allegro, w ciągu niespełna roku od uruchomienia Allegro Smart! kupujący zaoszczędzili 500 mln zł.

Rekordzista nie zapłacił za wysyłkę 90 tys. zł. Taką kwotę musiałby uiścić, gdyby za każde zamówienie wnosił osobną opłatę.

Allegro Smart! daje klientom wybór: za 8,99 zł miesięcznie lub jednorazowe 49 zł rocznie mogą zamawiać dowolną liczbę przesyłek, pod warunkiem że ich wartość będzie wyższa niż 40 zł. Odbiór odbywa się w Paczkomatach InPost lub Punktach Odbioru.

Jak pochwaliło się Allegro, klienci z wykupionym pakietem Allegro Smart! kupują 5 razy częściej, niż osoby korzystające z platformy w tradycyjny sposób. Wpływ programu odczuwają także sprzedawcy, którzy zdecydowali się na dołączenie do niego: platforma e-handlowa wyliczyła, że ich obroty wzrosły o 37%.

Allegro, które jest 10. najpopularniejszym serwisem e-handlu na świecie, pochwaliło się także dynamicznym przyrostem liczby sprzedawców i ofert.

Allegro Smart! napędza sprzedaż. 5 razy więcej transakcji u osób korzystających z programu

Na Allegro sprzedaje już 140 tys. przedsiębiorstw, wystawiających każdego dnia 100 tys. nowych ofert. W 2019 roku liczba oferowanych na sprzedaż produktów zwiększyła się o 40%, do 130 mln, a Allegro zapowiada, że to jeszcze nie koniec. Celem platformy jest osiągnięcie liczby 200 mln ofert.

Na rozwój i prace badawczo-rozwojowe platforma zamierza przeznaczyć w 2020 roku okrągły miliard złotych.

Inwestycje te mają przyczynić się do podwojenia dziennej liczby nowych ofert pojawiających się na Allegro do 200 tysięcy, a ich łączna liczba ma osiągnąć poziom 200 mln do końca 2020 roku, a liczba samych sprzedawców na Allegro ma wzrosnąć o 20%.

Allegro zdradziło ponadto, że wkład platformy i jej partnerów w polskie PKB wyniósł w 2019 roku 13 mld złotych, a przedsiębiorstwo zapłaciło podatki w wysokości 500 mln zł.