Action chce być #1
Szykująca się do giełdowego debiutu spółka Action przedstawia plany podbicia polskiego rynku IT.
„Pozycję lidera na polskim rynku chcemy zdobyć w ciągu najbliższych dwóch lat” – powiedział prezes Action Piotr Bieliński podczas konferencji prasowej. Action zajmuje obecnie drugą pozycję wśród dystrybutorów sprzętu komputerowego z 17-procentowym udziałem w rynku.
Kluczem do sukcesu ma być rozwój sieci dystrybucji, poszerzenie oferty handlowej oraz wzmocnienie pozycji przy przetargach publicznych. Action planuje też zwiększyć udział w przychodach pod własnymi markami (z 10% obecnie do 15% w roku obrotowym 2009/2010). Ponadto dynamicznie ma być rozwijana sprzedaż przez internet.
Oprócz zdobycia pozycji lidera polskiego rynku strategia firmy przewiduje również dynamiczny rozwój dystrybucji i sieci sklepów na Ukrainie. Według przedstawicieli spółki, jest to bardzo atrakcyjny kierunek ekspansji z uwagi na dużo szybszy niż w Polsce wzrost rynku dystrybucji sprzętu IT i stosunkowo niewielką konkurencję.
W sfinansowaniu planów rozwojowych Action ma pomóc planowana na ten rok oferta publiczna. Prospekt emisyjny został złożony w połowie kwietnia.