88% e-maili to spam

19 sierpnia 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Według danych firmy Panda Software prawie 9 na 10 wiadomości email otrzymanych w lipcu przez firmy to spam.

Tak wysoki odsetek spamu w firmowej korespondencji może znacząco wpłynąć nie tylko na wydajność systemów IT, wykorzystując przepustowość sieci i zapychając dyski serwerów. Spam obniża również efektywność pracowników, ponieważ często zmuszeni są oni do przeglądania i ręcznego usuwania irytujących wiadomości.

„Spam stał się jednym z poważniejszych problemów technologicznych współczesnych firm” – mówi Piotr Walas, dyrektor techniczny firmy Panda Software Polska – „Niepożądana korespondencja nie tylko pochłania zasoby i wpływa na wydajność, ale jest sama w sobie poważnym zagrożeniem, gdyż wiadomości tego typu są bardzo często zainfekowane złośliwym oprogramowaniem”

Najpopularniejszym rodzajem złośliwego kodu ukrytego w spamie są robaki internetowe, np. Netsky.P, który był dołączany nawet do co drugiego niechcianego emaila.