10% świątecznych klientów ofiarą oszustw?

Szacuje się, że co dziesiąty klient e-handlu stanie się w trakcie trwania świątecznej gorączki zakupów ofiarą oszustów; z próbą wyłudzenia danych osobowych i numerów kont zetknie się w tym 43% amerykanów.

Na wygodne internetowe zakupy zamiast uciążliwej walki o dobra prowadzonej w sklepach ma się w tym roku zdecydować 61 mln obywateli USA, gotowych do pozostawienia w sieciowych sklepach 25 mld dolarów. Dziesiąta część tej kwoty padnie podczas najbliższych czterech tygodni ofiarą internetowych oszustów.

Po części jest to winą przedsiębiorstw zajmujących się e-handlem, którzy w walce o pieniądze klienta starały się maksymalnie uprościć ich wydanie, minimalizując przy tym zabezpieczenia.

Aby nie dopuścić do masowych oszustw specjaliści odradzają kupowanie przez Internet z komputerów nie wyposażonych w odpowiednie zabezpieczenia antywirusowe oraz dokładne sprawdzanie wiarygodności e-sklepów przed zdecydowaniem się na transakcję.

Dodaj komentarz