Yahoo News łączy siły z McAfee w walce z dezinformacją tworzoną za pomocą AI
Yahoo News, jeden z najpopularniejszych serwisów informacyjnych w internecie, ogłosił współpracę z firmą McAfee w celu zwalczania dezinformacji. Dzięki zastosowaniu technologii wykrywania obrazów typu deepfake dostarczanej przez McAfee portal będzie identyfikować zdjęcia i grafiki wygenerowane lub zmodyfikowane za pomocą sztucznej inteligencji, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd.
Uważamy, że to niezwykle ważne narzędzie, które może stać się kluczowym elementem ekosystemu informacyjnego w przyszłości — powiedział Matt Sanchez, prezes działu Home Ecosystem w Yahoo oraz osoba odpowiedzialna za Yahoo News i inne kluczowe obszary firmy.
Technologia McAfee identyfikuje obrazy, które mogły zostać wyprodukowane lub zmienione przy użyciu AI, po czym oznacza je do weryfikacji przez zespół ds. standardów redakcyjnych Yahoo News. To ten zespół decyduje, czy oznaczone materiały spełniają wytyczne redakcyjne platformy.
W przeszłości istniały większe zabezpieczenia zapobiegające modyfikacji obrazów — zauważa Steve Grobman, dyrektor ds. technologii w McAfee.
Obecnie jednak indywidualne osoby mają znacznie większą możliwość tworzenia i rozpowszechniania własnych obrazów, nawet jeśli zostały one istotnie zmienione lub wprowadzają w błąd, na przykład przedstawiając polityka trzymającego broń zamiast mikrofonu.
Grobman dodaje, że McAfee będzie nieustannie monitorować rozwój technologii generowania obrazów przez AI i aktualizować swoje modele.
To zapewni automatyczne uaktualnienia procesu, z którego korzysta Yahoo News — podkreśla.
Yahoo News nie jest wyjątkiem
Rosnące obawy dotyczące fałszywych obrazów są zauważalne również w innych sektorach. Agencja Team One, część francuskiego konglomeratu reklamowego Publicis Groupe, wprowadziła niedawno usługę o nazwie Faikchek. Narzędzie to pomaga marketerom skanować deepfake’i i fałszywe obrazy dotyczące marek oraz przekazów reklamowych.
Według danych firmy Comscore portal Yahoo News przyciąga średnio 191 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie od początku roku, co czyni go największym serwisem informacyjnym w Stanach Zjednoczonych.
Nowe narzędzie do analizy obrazów będzie stosowane wyłącznie w USA.
Źródło: Informacja prasowa
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.