Aviva: rosną ceny ubezpieczenia graczy korzystających z VR
Coraz częstsze incydenty osób korzystających z VR powodują, że rosną ceny ubezpieczenia graczy od wypadków i zniszczeń przez nich powodowanych. Aviva informuje, że ilość incydentów wzrosła ostatnio o 31 proc.
Gry VR i związane z nimi niebezpieczeństwo
Gry VR polegają na zakładaniu na głowę specjalnych gogli z ekranami dla każdego z oczu oraz słuchawek, a także chwytanie w dłonie specjalnych kontrolerów. Każdy z elementów wyposażony jest w systemy żyroskopowego odczytywania pozycji. Dzięki temu oprogramowanie jest w stanie przełożyć ruchy gracza na postaci w wirtualnym świecie.
Gracze poruszają się, skaczą, obracają, machają rekami, wykonując często skomplikowane ruchy, które nie zawsze są bezpieczne dla otoczenia.
Wspomniane niebezpieczeństwa wiążą się z uszkodzeniami ciała gracza, który może uderzyć w ścianę, sufit i przedmioty wokół. Może on także porozbijać meble, telewizory, wyposażenie mieszkania, a co najgorsze narazić osoby postronne na uszczerbek na zdrowiu.
Zdarzało się już, że ktoś nadepnął na kota lub psa, które przebywały akurat w pobliżu. Uderzano w domowników, innych uczestników zabawy, a także nieświadome zagrożenia dzieci, które akurat były w pobliżu.
Przytaczana jest w mediach wypowiedź Liama Gallaghera, który znany jest z tego, że śpiewał w zespole Oasis. Mówił o tym, że korzystając z systemu VR wylądował na lodówce i niemal zmiażdżył sobie twarz.
Na Reddicie można obejrzeć mnóstwo filmików potwierdzających niebezpieczeństwa związane z korzystaniem z VR.
Rosną ceny ubezpieczenia graczy korzystających z VR
W związku z coraz powszechniej wykorzystywanymi systemami VR rośnie lawinowo ilość wypadków, uszkodzeń ciała oraz mienia. Aviva poinformowała, że wysokość roszczeń związanych z incydentami wzrost aż o 31 proc. w ciągu roku.
Dlatego rosną ubezpieczenia graczy korzystających z zestawów VR, podobnie jak jest w przypadku osób uprawiających sporty ekstremalne.
„Ponieważ nowe gry i gadżety stają się popularne, często widzimy to we wnioskach naszych klientów. W przeszłości obserwowaliśmy podobne trendy dotyczące konsol z telefonami, gier fitness, a nawet spinnerów typu fidget. Te urządzenia mogą być świetnym źródłem zabawy, ale zachęcamy ludzi do zwracania uwagi na otoczenie i przyjrzenia się ubezpieczeniu domu, aby upewnić się, że odpowiada ono ich potrzebom. Ochrona przed przypadkowymi uszkodzeniami może być świetnym dodatkiem do ubezpieczenia zawartości domu, na wypadek wypadku” – powiedziała Kelly Whittington, dyrektor ds. roszczeń majątkowych Aviva UK.
Źródło: Sky News
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.