Obowiązkowe testy PCR na COVID-19 dla pracowników Google
Google będzie wymagać od każdego, kto pracuje w amerykańskich biurach firmy, aby mieli aktualny, negatywny test PCR na COVID-19. Procedurę będą musieli przechodzić co tydzień. Do informacji przesłanej przez dyrektor Karen DeSalvo, dotarła CNBC. Firma prosi jednocześnie o podanie statusu szczepień i noszenie masek, przynajmniej chirurgicznych, w pomieszczeniach.
Rzecznik Google Lora Lee Erickson potwierdziła, że nowa tymczasowa polityka dotycząca COVID-19 jest obecnie wdrażana, a firma zaoferuje bezpłatny dostęp do testów:
Każdy, kto ma dostęp do naszych biur w USA, jest zobowiązany do posiadania aktualnego, negatywnego testu PCR na COVID-19 – przekazała Erickson w odpowiedzi na pytanie The Verge.
Pracownicy Google będą mieli dostęp do testów PCR od BioIQ i Cue Health
Google oferuje darmowe testy dla pracowników etatowych i kontraktowych, oferowane przez firmę BioIQ. Bloomberg poinformował w tym tygodniu, że pracownicy etatowi mają również dostęp do testów PCR z Cue Health – te mogą dać wynik w kilka minut. Zleceniobiorcy na kontraktach będą musieli jednak czekać dłużej na wynik, bo ich test musi trafić do laboratorium, o czym informują związkowcy z firmy. Erickson twierdzi jednak, że część z nich będzie mogła przetestować się na miejscu, w biurze, o ile na wyposażeniu obiektu znajdzie się maszyna firmy Cue Health.
Informacje o zmianie podejścia do obostrzeń pojawiają się w momencie, gdy liczba przypadków COVID-19 gwałtownie wzrosła w całym kraju, co można przypisać o wiele bardziej zakaźnemu wariantowi Omicron. Nowe zasady uzupełniają grudniową dyrektywę Google’a wymagającą od pracowników zaszczepienia się pod groźbą przymusowego urlopu, a w końcu zwolnienia. Jednocześnie firma opóźniła obowiązkowy powrót do biura do sierpnia tego roku.
W tym tygodniu Facebook (Meta) również zaostrzył swoją politykę zdrowotną dla pracowników, wymagając od każdego, kto wróci do biur pod koniec marca, aby byli zaszczepieni trzecią, przypominającą dawką.
Źródło: The Verge
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.