Molson Coors, dystrybutor piw Lech i Tyskie ofiarą ransomware

Firma Molson Coors Beverage Company, amerykański dystrybutor piw Lech i Tyskie, padła ofiarą cyberataku. Firma poinformowała o incydencie w dokumencie złożonym w SEC – Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Atak spowodował znaczne zakłócenia w ich działalności, w tym produkcji i dystrybucji piwa.

„W dniu 11 marca 2021 r. Firma Molson Coors Beverage Company poinformowała o awarii systemów IT spowodowanych incydentem związanym z cyberbezpieczeństwem. Firma zaangażowała wiodące podmioty zajmujące się przestępczością komputerową oraz radcę prawnego do pomocy w dochodzeniu. Specjaliści pracują bez przerwy, aby jak najszybciej przywrócić działanie infrastruktury IT z kopii zapasowych. Choć firma aktywnie zarządza tym incydentem, spowodował on i nadal może powodować opóźnienia lub zakłócenia części działalności spółki, w tym działalności browarów, produkcji i dystrybucji” – informuje Molson Coors w zgłoszeniu.

Brands Hero

Molson Coors ofiarą ataku ransomware?

Według wielu różnych źródeł z branży cyberbezpieczeństwa firma padła ofiarą ataku ransomware, ale nie mogą one ujawnić, jaka grupa dokonała włamania. Wiemy tylko, że miało ono miejsce we wtorek rano. Administratorzy natychmiast wyłączyli systemy, aby zapobiec dalszemu rozprzestrzenianiu się szkodliwego oprogramowania. To wpłynęło na działanie całej firmy, bo pracownicy nie mają dostępu do infrastruktury IT. Włamanie do sieci korporacyjnej mogło też rozprzestrzenić się na sieci innych marek, które produkuje lub dystrybuuje firma. Nie wiemy też, w jaki sposób hakerzy dokonali wyłomu w zabezpieczeniach jednego z największych na świecie producentów piw i napojów.

Z przychodami przekraczającymi 10 miliardów dolarów w 2019 roku, firma z pewnością jest lukratywnym celem dla cyberprzestępców. Ataki ransomware na tak duże podmioty są w ostatnim czasie bardzo częste i pokazują, że nawet najlepsi w branży IT, nie są w stanie się przed nimi ustrzec.

Molson Coors jeszcze kilka lat temu był właścicielem Kompanii Piwowarskiej, która w naszym kraju ma około 1/3 rynku piwowarskiego. W związku z przejęciami innych podmiotów w USA, KP trafiła pod skrzydła Asahi Breweries, ale Molson Coors pozostał dystrybutorem polskich marek w USA.

Źródło: BleepingComputer

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x