Kaspersky Lab znika z polskiego rynku

Polska spółka Kaspersky Lab sp. z o.o. poinformowała o zakończeniu współpracy z rosyjskim producentem oprogramowania antywirusowego. Decyzja jest podyktowana działaniami wojennymi prowadzonymi przez Rosję w Ukrainie.

Zarząd polskiej spółki zgodnie z wpisem na swoim profilu deklaruje, że nie będzie się zaopatrywać w produkty Kaspersky. Zamierza jednak wywiązać się ze zobowiązań wobec istniejących klientów, chodzi choćby o polskojęzyczny dział pomocy technicznej. Z Internetu zniknęły już polskojęzyczne wersje serwisu z domeną kaspersky.pl i to samo stało się ze sklepem internetowym.

Produkty Kaspersky Lab mogą być zagrożeniem

Wkrótce po wybuchu wojny na Ukrainie w Internecie pojawiły się głosy wzywające do bojkotu produktów rosyjskiej firmy. Dużo większe reperkusje wywołały jednak komunikaty wydane przez instytucje w kilku krajach Unii Europejskiej oraz w USA.

Kaspersky

Na początku marca Polskie Towarzystwo Informatyczne zaapelowało do obywateli, przedsiębiorstw i jednostek publicznych o zaprzestanie kupowania i wykorzystywania programów komputerowych oraz innych produktów pochodzących z Rosji.

Z kolei Federalny Urząd Bezpieczeństwa Technik Informacyjnych (BSI) zalecił Niemcom, aby zrezygnowali z oprogramowania Kaspersky Lab, ponieważ jego producent może być zaangażowany, dobrowolnie lub poprzez szantaż w możliwe cyberataki.

Francuska agencja cyberbezpieczeństwa ANSSI odradza korzystanie z oprogramowania antywirusowego rosyjskiej firmy i podobnie robią też Włosi, ale w ich przypadku instytucje rządowe muszą zmienić stosowane zabezpieczenia.

Resellerzy związani z Kaspersky Lab znaleźli się w dość trudnym położeniu, bowiem praktycznie z dnia na dzień dowiedzieli się, że producent wycofuje się z Polski. Razem z Bitdefender planujemy w Polsce podjęcie szeregu działań techniczno-handlowych dla byłych partnerów Kaspersky Lab. Wśród nich znajdzie się nieodpłatna pomoc przy wdrożeniach produktów i darmowa asysta.

Planujemy też powiększyć swój skład osobowy w Polsce, aby zapewnić jak najwyższy poziom wsparcia technicznego. Ponadto wzrośnie liczba szkoleń, które pozwolą klientom i partnerom lepiej poznać nowy system. Nowi partnerzy zyskają również dostęp do specjalnego portalu oraz materiałów marketingowych. Mogą też liczyć na specjalne niższe ceny projektowe oraz ochronę kontynuacji, co oznacza, że klient przedłużający po roku czy dwóch latach umowę licencyjną jest zobligowany do kontaktu z tym samym resellerem. – mówi Mateusz Bergolc z firmy Marken.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x