Kampania reklamowa ze spyware w tle

Coraz popularniejsze MySpace.com dało swoim użytkownikom powód do nieufności – jeden z wyświetlanych banerów reklamowych instalował spyware na komputerach internautów.

Reklama jednej z witryn internetowych została tak spreparowana, by wykorzystać lukę w plikach WMF (Windows Metafile). Po kliknięciu na reklamę komputer użytkownika był zarażony szkodnikiem z rodziny PurityScan/ClickSpring. Szkodnik wyświetla pop-up reklamowe oraz przeszukuje zasoby użytkownika w poszukiwaniu prywatnych informacji.

Luka w WMF została odkryta i wykorzystana po raz pierwszy kilka miesięcy temu. Microsoft opublikował odpowiednie łatki, dostępne przez Windows Update oraz Biuletyn Bezpieczeństwa.

„Kampanie reklamowa” mogła doprowadzić do zainfekowania nawet miliona komputerów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *