nowe technologie w biznesie

ITbiznes

Chcesz skontaktować się z naszą redakcją? Pisz na adres: redakcja@itbiznes.pl lub zadzwoń: 511 144 444

Kampania reklamowa ze spyware w tle

Coraz popularniejsze MySpace.com dało swoim użytkownikom powód do nieufności – jeden z wyświetlanych banerów reklamowych instalował spyware na komputerach internautów.

Reklama jednej z witryn internetowych została tak spreparowana, by wykorzystać lukę w plikach WMF (Windows Metafile). Po kliknięciu na reklamę komputer użytkownika był zarażony szkodnikiem z rodziny PurityScan/ClickSpring. Szkodnik wyświetla pop-up reklamowe oraz przeszukuje zasoby użytkownika w poszukiwaniu prywatnych informacji.

Luka w WMF została odkryta i wykorzystana po raz pierwszy kilka miesięcy temu. Microsoft opublikował odpowiednie łatki, dostępne przez Windows Update oraz Biuletyn Bezpieczeństwa.

„Kampanie reklamowa” mogła doprowadzić do zainfekowania nawet miliona komputerów.

Udostępnij artykuł
Link do udostępniania
Poprzedni artykuł

AMD ogłasza dziś zakup ATI

Następny artykuł

Dell z AMD na biurko

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj także