Garmin oficjalnie przyznał, że padł ofiarą ransomware

Garmin oficjalnie przyznał, że padł ofiarą ransomware

28 lipca 2020 0 przez Marcin Kaczmarek

Garmin padł ofiarą ransomware – to już pewne. Przedsiębiorstwo oficjalnie przyznało, że część z niezbędnych do działania systemów zostało zaszyfrowanych. Sytuacja została opanowana, trwa przywracanie stuprocentowej sprawności rozwiązań.

Do ataku doszło 23 lipca. Użytkownicy gadżetów Garmina bardzo szybko zorientowali się, że coś jest nie tak. Zegarki zaczęły odmawiać posłuszeństwa, informując że nie mogą połączyć się z serwerami.

Garmin postawił na daleko idącą integrację usług z chmurą; okazało się, że w trakcie awarii część z możliwości urządzeń była dla właścicieli gadżetów niedostępna.

Bardzo szybko pojawiły się przecieki mówiące o tym, że Garmin trafił na celownik rosyjskich przestępców przedstawiających się jako Evil Corp. Organizacja dała się mocno we znaki przedsiębiorstwom, atakując je za pomocą stworzonego przez siebie oprogramowania ransomware i została z tego powodu oficjalnie objęta sankcjami przez administrację USA.

Postawiło to Garmina w podwójnie kłopotliwej sytuacji: nie dość, że działalność biznesowa została sparaliżowana, to przedsiębiorstwo musiało poradzić sobie z problemem własnymi siłami, bez możliwości skorzystania z oficjalnie potępianego, lecz czasem stosowanego przystawania na żądania okupu.

Jak mówiły przecieki, Garmin za uwolnienie kluczowych do działania plików został wezwany do zapłacenia 10 mln dolarów. Nie wiadomo do końca, czy się na to zdecydował, czy też przywraca kolejne systemy własnym sumptem z backupów.

Garmin przyznał, że padł ofiarą ransomware. Systemy zostaną przywrócone w ciągu kilku dni

Otrzymaliśmy od Garmina następujące oświadczenie:

23 lipca 2020 r. Garmin Ltd. padł ofiarą cyberataku, w wyniku którego niektóre z naszych systemów zostały zaszyfrowane. W rezultacie zakłócone zostało działanie wielu z naszych usług online, w tym funkcje strony internetowej, centrum obsługi klienta, aplikacje dla klientów i komunikacja firmowa. Bezzwłocznie rozpoczęliśmy działania mające na celu ocenę charakteru ataku i przywrócenie działania wszystkich systemów.

Nic nie wskazuje na to, by jakiekolwiek dane klientów, w tym informacje o płatnościach Garmin Pay, zostały udostępnione, utracone lub skradzione. W przypadku produktów Garmin nie było możliwości połączenia z usługami online, sytuacja nie miała jednak wpływu na działanie samych urządzeń. Przewidujemy, że w ciągu najbliższych kliku dni wszystkie systemy powrócą do normalnego działania.

W czasie przywracania naszych systemów wystąpić mogą pewne opóźnienia związane z przetwarzaniem danych. Jesteśmy wdzięczni za cierpliwość i zrozumienie naszych klientów. Dążymy do zapewnienia wsparcia i obsługi klientów na wyjątkowym poziomie, który zawsze był naszą wizytówką i tradycją.