Zoom bezpieczniejszy przez uwierzytelnianie dwuskładnikowe

Zoom bezpieczniejszy przez uwierzytelnianie dwuskładnikowe

17 września 2020 0 przez Barbara Mejssner

Zoom wprowadza ważną aktualizację w postaci dwuskładnikowej weryfikacji, która znacznie podniesie poziom bezpieczeństwa tej popularnej platformy do zdalnej komunikacji.

Aby skorzystać z usługi wideokonferencji użytkownicy będą musieli podać dwie osobne informacje identyfikacyjne. Logowanie, prócz hasła lub numeru PIN, będzie wymagało poświadczenia w postaci dodatkowych danych, takich jak np. inteligentna karta, urządzenie mobilne lub dane biometryczne (odcisk palca albo aktywacja głosowa).

Zoom zapowiada, że będzie oferował kilka różnych opcji uwierzytelniania. Znajdą się wśród nich programowe tokeny: Google Authenticator, Microsoft Authenticator i FreeOTP tworzące jednorazowe hasła lub przesłane przez Zoom wiadomości SMS z kodem do logowania. Zoom 2FA (Two Factor Authentication) można aktywować już teraz, choć może zajść konieczność włączenia go przez administratora konta w ustawieniach korporacyjnych.

Wiadomość dotycząca nowych zabezpieczeń pojawiła się wkrótce po wprowadzeniu na rynek usługi Zoom Hardware as a Service (HaaS) we współpracy z wieloma producentami sprzętu w zakresie oferty Zoom Phone i Zoom Rooms HaaS.

Korzyści z dwuetapowej identyfikacji

Dwuetapowa weryfikacja ma na celu zwiększenie poziomu ochrony użytkowników, co spowoduje zmniejszenie ilości incydentów związanych z naruszeniami bezpieczeństwa i kradzieżą tożsamości. 2FA pomoże również firmom w przestrzeganiu regulacji prawnych i branżowych dotyczących danych osobowych i i informacji  poufnych, zmniejszając możliwość ich wycieku.

Dwustopniowy proces logowania ma jeszcze jedną, istotną korzyść. Zwiększy ochronę użytkowników w organizacjach, które nie mają środków na usługi profesjonalnego zarządzania bezpieczeństwem, takich jak szkoły i przedsiębiorstwa z sektora MŚP. 2FA pozwoli im bez obaw korzystać z aplikacji Zoom w prowadzeniu działań biznesowych i edukacyjnych.

Zoom odnotował w ostatnim czasie ogromny wzrost przychodów spowodowany upowszechnieniem się pracy zdalnej. Przed pandemią, Zoom był niszowym graczem na rynku oprogramowania wideokonferencyjnego, ale ogólnoświatowy kryzys, który rozpoczął nową erę pracy w domu spowodował gwałtowny wzrost jego użytkowników.