Siemens i Salesforce chcą stworzyć „bezdotykowe biuro”

Siemens i Salesforce podjęły strategiczną współpracę, dzięki której powrót pracowników do biur ma być znacznie bezpieczniejszy. Osoby, które nie będą korzystać z pracy zdalnej, będą mogły korzystać z placówek fizycznych bezdotykowo, a o ich komfort i przestrzeganie zasad reżimu sanitarnego zadba sztuczna inteligencja.

Sojusz Siemensa i Salesforce ma zaowocować stworzeniem „zupełnie nowego pakietu technologii dla miejsc pracy”. Przedsiębiorstwa z powodu epidemii COVID-19 oddelegowały znaczną część pracowników do domów, skąd wypełniają swoje obowiązki zdalnie; razem z rozluźnieniem sytuacji epidemiologicznej coraz częściej mówi się o powrocie do biur.

Najczęściej mówi się o stworzeniu modelu hybrydowego, w którym do fizycznych placówek wybierałaby się część zatrudnionych, pozostali zaś pracowaliby zdalnie. Internetowi giganci z kolei sugerują, że nie zamierzają już wracać do przestarzałych koncepcji biur i chcą stawiać jak najpełniej na pracę z domu.

Wizja Siemensa i Salesforce mówi o takim zmodernizowaniu biur, żeby zminimalizować styczności z jakimikolwiek powierzchniami mogącymi być siedliskiem dla wirusów, a także w taki sposób monitorować aktywności pracowników, by ostrzegać ich przed potencjalnie niebezpiecznymi sytuacjami.

Kluczowe rozwiązania obejmują „bezdotykowe biuro” z mobilnymi kartami wstępu do budynku i wind oraz system bezpiecznego zarządzania miejscem pracy, który pozwala pracownikom na rezerwowanie sal konferencyjnych i biurek za pomocą aplikacji Comfy, która wysyła w czasie rzeczywistym powiadomienia o przekroczeniu bezpiecznej liczby uczestników w pomieszczeniu. Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu danych o zajętości przestrzeni dostarczanych przez Enlighted i gromadzonych w ramach Comfy, w tym dotyczących obecności pracowników oraz rezerwacji biur i pomieszczeń, firmy będą mogły usprawnić proces śledzenia wzajemnych kontaktów w Work.com.

Ta ostatnia opcja pomoże w szybkim zidentyfikowaniu osób zagrożonych COVID-19 w przypadku wykrycia zarażenia u jednego z pracowników.

bezdotykowe biuro 02

Siemens i Salesforce chcą ”bezdotykowego biura”. Większość aktywności dokonywana przez aplikację

„Bezdotykowe biuro” ma być możliwe dzięki zastosowaniu rozwiązań internetu rzeczy – sensorów nieustających w zbieraniu danych do analiz.

Dane gromadzone są z częstotliwością co sekundę przez podłączone do chmury inteligentne czujniki. Platforma IoT tworzy „systemy sensoryczne” w całym budynku, zapewniając wgląd i analizę sposobu użytkowania budynku oraz w czasie rzeczywistym informując o zakresie wykorzystania przestrzeni oraz lokalizacji ludzi oraz zasobów. Rozwiązanie Comfy’s Safe Workplace Solution dostarcza aplikację skierowaną do pracowników, która umożliwia firmom informowanie użytkowników i zwiększanie ich produktywności, zapewniając jednocześnie bezpieczne i zgodne z lokalnymi przepisami miejsce pracy. Pracownicy mają możliwość przeglądania i rezerwowania biurek oraz salek konferencyjnych, a system dba o przestrzeganie wytycznych dotyczących odległości w czasie rzeczywistym, podaje informacje związane z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz umożliwia zamawianie usług takich jak dezynfekcja.

Dane gromadzone przez system są analizowane, co pozwala spojrzeć między innymi na sposób zachowywania się pracowników czy sprawdzić, z jaką efektywnością wykorzystywane są obecne na miejscu zasoby.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x